luni, 28 decembrie 2015

Ghinion,Noroc nuanțe

Îmi pare rău să mă ocup de treburi serioase acum în vacanță, mai ales că nu e genul meu dar m-am săturat de blogurile cu ”Vai ce inimaginabilă soartă”, nu dau nume că n-am chef de scandal, o să vorbesc așa, la general, cine se sinte cu musca pe căciulă treaba lui.
Când mori numai tu într-un accident provocat de tine că te-a uitat soarta cu piciorul pe accelerație nu ai avut ghinion, ai avut noroc. Pentru că puteai să trăiești și să îi omori pe alții, pe unii care sunt ai tăi, pe unii pe care nu îi cunoșteai dar clar nevinovați.
Și nu e problemă de soartă, e problemă de prostie, a ta, mortul. Da, e trist că erai tânăr, e greu pentru părinți și ăia care te iubeau dar e prostie.
Regulile nu există să fie încălcate, există să salveze vieți, limitele de viteză nu sunt un banc prost al poliției care nu are nimic mai breaz de făcut decât să îți îngreuneze ție viața punând limită de 70km la oră când mașina ta poate să prindă 270 și faci un compromis alegi să mergi numai cu 170 că e sigur, că tu ești superom și poți controla mașina aia din toate pozițiile.
Că tot e aproape un an nou poate ne oprim cinci minute să ne gândim, să ne dăm o palmă dacă e cazul și să en băgăm în cap că nu am inventat noi mersul pe jos și apa caldă, că biroul, fabrica, spitalul, redacția sau ce o mai fi o să meargă fain frumos și în lipsa noastră așa că nu e cazul să întârziem pe acolo mai mult decât e cazul și pe urmă să ”recuperăm” ora pierdută făcând un drum de două ore în una.
Da, uneori o să reușim dar la un moment toate orele astea slavate în fugă or să ne coste niște ani, restul vieții noastre sau mai rău, restul vieții altuia.
Dacă ai vreun dubiu că lumea merge înainte fără tine imaginează-ți trei secunde a treia zi după ce ai fost înmormântat, așa-i că viața merge mai departe? Că planeta nu refuză să se învârtă fără tine?
Stau și mă gândesc cum ar suna reportajele dacă accidentul ar fi avut victime, dacă de pe sensul celălalt ar fi venit un autocar cu copii și nu ar fi scăpat nici unul. Ceva îmi spune că am fi lăsat-o mai ușor cu o viață secerată pe nedrept .
Când apeși pedala aia de accelerație întreabă-te nu dacă vrei să mori ci dacă vrei ca tot ce ai făcut tu bun în viață să fie șters de o ultimă prostie monumentală.

5 comentarii:

  1. E cutremurător.
    Asta-mi amintește de ce-am postat azi pe FB, referitor la cei care au murit anul ăsta făcându-și selfieuri periculoase.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Să te omori pe tine mai e cum mai e, dar să îi omori pe alții...Acum ceva timp l-am văzut pe Huidu, e liber, e iar la tv face mișto de gramatica altora.Parcă nu a intrat niciodată în cineva conducând ca un bezmetic

      Ștergere
    2. Recent am observat că la aproape orice condamnare se dau 2 ani jumate sau 3 maxim 4 cu suspendare. Corupți mari, accidente, omoruri, fraudă, spălare de bani, trafic de influență, mită de miliarde.
      Și tot ridicăm în slăvi sistemul lui Kovesi când de fapt majoritatea condamnaților sunt acasă, c-au procese care durează 3 ani.

      Ștergere
    3. culmea e că tot atât dăm și la furtul a trei pâini dar cu executare. Tocmai am văzut la știri că le-a trecut prin cap în sfârșit că e posibil să fi plătiti degeaba 3 milioane de euro distinșilor redactori ai codului penal și de procedură penală, că deja jumate din text a fost desființat de Curtea Constituțională, evident după ce s-au dat decizii pe baza lui.Mno, că am blog să nu mă mai gândesc la astea :)

      Ștergere
  2. Corect! Omul si-o face cu mana lui, nu e nici o soarta cruda la mijloc. E suficient sa vizionezi clipuletele cu prost de pe youtube, jumatate ar trebui sa fie morti dar probabil era ingerul de serviciu atent. La multi ani! Sa ai un an liber de persoane nefaste si plin de vise realizate!

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis