duminică, 15 noiembrie 2015

L-au omorât pe Moș Crăciun

Încep să cred că ar trebui să îmi petrec toate vinerile vieții mele la mama, bine, încă nu sunt sigură că restul zilelor merită trăite în Realia. Programul vinerilor mele e simplu, bere în familie, cină în familie, fără internet, fără televizor, dacă totuși oboseala strânsă grijuliu toată săptămâna nu mă răpune la orele 20 fix fac o chestie de neconceput deschid o carte și chiar o citesc până adorm.
De Colectiv am aflat sâmbătă târziu când m-am întors acasă, de Paris la fel și pe cuvânt viața fără informație are un farmec aparte.
Nu mă solidarizez nici cu unii, nici cu ceilalți, nici cu victimele cutremurelor, nici cu alții orice probleme ar avea.
La mine în ogradă ”În solidar” înseamnă că ăla care are ceva de luat de la doi sau mau mulți oameni obligați în solidar, poate lua tot de la oricare din ei și după nu au decât să se descurce înte ei.
Îmi pare rău, ajut acolo unde pot sau unde se poate dar refuz cu îndârjire să mă solidarizez, pentru că numai prostul se pune cu magia cuvântului ( nu că ar fi cazul să vă explic fix acum construcția matematică a universului în care trăim și modul în care energia își face treaba prin el).
Pentru că ne-am lămurit cu asta să vedem dacă dăm și de capăt reacției determinate de eveniment.
Au murit oameni. Așa  și? Pot număra în 3 secunde fără efort evenimente în care au murit mai mulți oameni și care nu ne-au încremenit așa.
Reacția noastră e dată de simboluri, nope, n-am înnebunit și nu o iau pe urmele distinsului domn Svârlefus.
De când deschidem ochii pe lumea asta suntem educați prin simboluri: o căzătură înseamnă buba, buba înseamnă durere, o arsură la fel, focul înseamnă pericol, pericolul ne sperie. Și după ani și ani în care creierul nostru formează potecile neuronale între cuvintele astea la un moment dat nu mai folosim drumul lung, folosim scurtături căzătură –durere, foc- teamă ( am scos intermediarii buba, pericol).
Uneori scurtăturile astea nu se fac la nivelul fiecărui om, le facem atât de greu încât ne ia generații întregi să le formăm și luați la întrebări nici măcar nu știm care e punctul intermediar.
Asta se întâmplă cu Parisul, am crescut visând la el, am crescut cu poveștile despre la vie en rose, a Paris , les champs elysees toate versurile melodiilor din tineretea bunicilor și mamelor noastre. În mintea noastră Parisul a devenit un loc magic în care nu există decât frumusețe, dragoste, regatul în care grijile sunt interzise.
Atentatele de la Paris, nu au determinat reacția asta atât de puternică prin ele însele, prin urmările lor, reacția ne –a fost dată de uciderea unui simbol.
Nu știu cum e la voi dar mie mi-e greu să mai privesc Parisul ca înainte de Charlie Hebdo sau de vineri seara, nu va mai fi niciodată în mintea mea locul acela roz, pufos și sigur în care să te îndrăgostești și să mănânci un croissant cu cafea pe o terasa aurită de toamnă.
Și la nivelul ăsta, îmi explic reacția . Alte atentate cu efecte mult mai ample nu ne-au mișcat într-atât pentru că nu au distrus ceva din noi și încă un simbol al fericirii.

Mă aștept ca una din sâmbetele astea când o să mă întorc acasă să aflu că l-au omorât și pe Moș Crăciun. De fapt, stai, au început deja să îl omoare nu-i așa?

4 comentarii:

  1. stii ce am pierdut? increderea: ca sun la 112 si vine ambulanta la timp. Ca iau material ignifug si platesc costurile de tratament ignifug si am nimic. Ca vad 2 usi dar una e blocata. Ca politia isi face treaba. Ca serviciile de protectie isi fac treaba. etc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trăiesc de atâta vreme aici încât știu că indiferent unde sun ajutorul trebuie să vină întâi de la mine, trebuie să am mereu o soluție în mânecă iar ziua în care nu o voi avea o să fie ultima

      Ștergere
  2. mmm...eu am vazut doar cand a murit Mos Gerila...
    de Mos Craciun, nu stiu ce sa zic...pe langa faptul ca acum e la orice colt de centru comercial sau statie de tramvai, mai apare si de prin noiembrie, prin unele locuri...

    RăspundețiȘtergere
  3. Dap, mai mila mi-e de amarati aia din Africa unde mor pe capete din cauza razboaielor civile si de foame. Tot tarziu am aflat si eu de evenimente ca nu servesc stirile si ai dreptate, e asa bine sa nu te stresezi cu problemele restului lumii.

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis