miercuri, 14 octombrie 2015

Șoc și Groază

Și așa am zis că mă las dracului de blogurile de opinie și mă apuc în sfârșit să scriu marele roman american, dap știu că eu nu sunt americancă dar încercați voi să vindeți literatură în România, scrisă de un român.
Dar să nu eludăm meandrele concretului și să ne întoarcem la ce mi-a stârnit nervul pe ziua de azi :Facebook , bine el în sine nu are nici o vină poate mai degrabă eu că am cont și că intru pe acolo și cu siguranță tot eu pentru că am în lista de prieteni oameni care popotamizează, trandafirează și în general culturalizează pe câmpiile internautice ale patriei.
De vreo  două săptămâni nu pot face un pas fără să dau undeva de poza asta



Și mi se pare atât de emblematic pentru noi, că de aia suntem neamul Mioriței, noi metaforizăm, hiperbolizăm, umplem de stil și rime dar unul nu pune mâna să schimbe ceva.
Hai să vă spun un secret vouă, ăștia care tot postați poza cu pricina și altele la fel, nimeni nu va lua vreo măsură fiindcă voi tot afișați o fotografie. Cerurile nu se vor deschide brusc și vocea sobră a lui Doamne Doamne nu va umple difuzoarele platourilor de filmare spunându-le susarătaților ”Rușinică, treceți la colț și fără desert o săptămână!”
Și hai să vă mai spun un secret și mai mare uite așa v-ați scos cu două secrete la preț de unul, nu ei sunt de vină, nu ei sunt promotorii prostiei, maneliștilor etc ci voi.
De fiecare dată când sufocați de indignare sfântă și culturală butonați telecomanda spre oricare din emisiunile astea și încremeniți acolo pentru că nu vă puteți crede ochilor așa hal de degradare evident.
Pentru că trăim într-o lume liniar de simplă în unele aspecte iar pe băieții ăștia din poză și pe televiziunile aferente îi interesează un singur lucru: banii. Între bani și audiență există o relație direct proporțională, cu cât mai mulți idioți șed cu televizorul pe programul respectiv (inclusiv din sfântă și îndreptățită indignare) cu atât minutul de publicitate se va vinde mai scump. Răzbunați-vă pe ei lăsați-i cu audiența unui concert de Haciaturian, lăsați-i fără slujbă. Și înainte să urlați că ăia se închină numai banului verificați cât voluntariat faceți voi fiecare prin ograda locală măcar.
Așa că în loc să postați la infinit același rahat luați niște măsuri simple :schimbați canalul, poate chiar Doamne feri stingeți televizorul și deschideți o carte sau chiar netul că nah să există de citit și pe aici ( blogurile mele de exemplu).
Fiți chiar atât de activi încât să vă implicați social, formați un grup de Consumatori de televiziune de rahat Anonimi și țineți ședințe, la birt sau la cafenea e irelevant dar întâlniți-vă fix la orele emisiunilor cu pricina că două sunt pe zi din câte știu, promovați peste tot beneficiile somnului de dinainte de miezul nopții și cu asta l-ați scos din schemă și pe chel, despre Ionescu nu am cum să vă dau sfaturi că mi-e lene să îl gugălesc să văd cine e și cu ce se ocupă.

Și ultimul secret și cu asta chiar am terminat: nu mai arătați cu degetul spre alții, că e proastă creștere, ci asumați-vă treaba asta, recunoașteți că aveți partea voastră de vină și faceți ceva, activ, mă rog ceva care nu implică distribuirea pozei cu pricina.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis