marți, 27 octombrie 2015

Indrăgostiți anonimi

Azi sunt serioasă, bine, în ultima vreme sunt cam des și cam mult serioasă. Am avut mult de mers cu mașina azi și am avut timp să îmi urmăresc gândurile,
Am constatat că suntem nedrepți, că punem mai mult preț pe trup decât pe suflet, că deși cu greu ne recunoaștem infinit mai ușor greșelile la nivelul ăsta.
Nu mă crezi? Privește în jur. Avem Alcolicii Anonimi, grupuri de suport pentru dependenții de tutun, alcool, droguri, pentru obezi și anorexici, avem soluții pentru toate efectele de pe lume și nici una pentru cauze.
Nu bei pentru că nu ai altceva mai bun de făcut, bei să uiți ca Delia sau bei să nu bagi de seamă, ceea ce oricum e mai complicat decât să uiți, nu mănânci în neștire pentru că ți-e foame de nutrienți  ci pentru că ți-e foame de siguranță sau de liniște sau de iubire.
Dacă te ridici în picioare și spui sunt X și sunt alcoolic cineva se va grăbi să te bată pe spate, să îți spună că  există soluții, să te ajute.
Dar dacă te ridici în picioare și spui sunt X și sunt îndrăgostit de cineva cu vreo 100 de nivele sub mine sau și, mai grav, de cineva minunat care pur și simplu nu mă (mai) iubește? Oamenii vor ridica din umeri și îți vor spune că e un moft, că există probleme serioase ca alcoolismul, dependența de droguri sau anorexia, că există inflație și șomaj, că unii oameni nu au ce mânca sau nu au un acoperiș deasupra capului și ție îți arde de prostii.
Dacă te-ai îndrăgostit fă bine și dezdrăgostește-te și nu mai ocupa timpul altora cu nimicuri.
Peste câteva luni sau peste câțiva ani, când în ciuda eforturilor tale treaba asta nu ți-a reușit și vei ajunge cu sufletul pulbere și viața aproape de nereparat la prima ta întâlnire AA sau una similară și le vei spune că tu bei, fără să precizezi motivul, vei primi ajutor, inclusiv un numră de telefon de folosit oricând simți nevoia de alcool în sistem.
Și mă întreb nu ar fi mai simplu să fi primit numărul ăla de telefon înainte și să fi trimis acolo mesajele la care nu ți se răspunde ? Sau să fi sunat în loc să-l suni pe cel care te va ajuta să îți faci viața praf?
Pe de altă parte câți am avea curajul să ne ridicăm în picioare și câți am suporta să ascultăm o asemenea declarație fără să ne fugă gândul la propriile derapaje sentimentale și la cât de aproape de limita rezistenței suntem noi înșine?


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis