duminică, 25 octombrie 2015

În afara cutiei

O vreme am renunțat să mai scriu pe blogul acesta, mai postam din când în când o recenzie sau o bucată scurtă scrisă cu degete scânteind de nervi, își îndeplinise rolul, mă ajutase să cresc și era timpul să mă dezvolt și în alte domenii.
Apoi m-am gândit cât de bine mi-ar fi prins blogul ăsta gata scris când m-am apucat de el, știu că nu m-ar fi ajutat la fel ca trecutul prin fiecare experiență dar poate aș fi recunoscut mai repede niște lucruri, aș fi ieșit mai grăbit din niște situații și m-am decis să mă întorc, să îmi consemnez în continuare gândurile aici, poate ajută și pe alții să crească.
Azi este vorba despre un videoclip care mi s-a părut genial, nu, nu în sensul în care crede doamna care l-a făcut, ea a crezut că e amuzant, mie mi se pare esența unei filozofii de viață, nimic nu vă poate explica mai clar decât clipul ăsta modul în care reușim să ne ratăm viața.
Așa cum Diesel se plimbă în sus și în jos cu o cutie de carton care îi e absolut inutilă, ocazie cu care intră în pereți, riscă să fie călcat de o mașină și în mod clar nu vede nimic din ce e în jur, frumos sau urât, așa ne plimbăm și noi prin viață.
Ne încăpățânăm să credem că ne trebuie, ne e vital, cine știe ce mărunțis.  Și atât suntem de fixați pe el încât lumea din jurul nostru ne dispare din minte. Sigur uneori intrăm în pereți și ne doare, sigur uneori ne trezim în mijlocul străzii și poate că o mașină pune punct vieții, uneori nimerim într-o gură de canal ( de regulă în cazul nostru se numește depresie) și rămânem să ne petrecem restul vieții acolo. Uneori nici măcar pe astea nu le băgăm de seamă obsedați fiind de cutia noastră de carton.
Știi relația aia din care nu obții decât lacrimi? Casa aia cu 6 dormitoare? Mașina aia sport roșie? Silueta aia de vis? Copilul frumos deștept și devreme acasă? Funcția aia de top care te va ține de fapt departe de viața ta? Depozitele regale din bancă? Îți sunt la fel de utile cum îi este câinelui cutia aia de carton. Dar nimic pe lume nu te va convinge să scoți capul din ea și să vezi alternativele, drumurile mai plăcute care te vor duce în acelați loc.
Crede-mă tot ce vrei e să fii fericit, restul sunt doar imagini născute dintr-un joc al umbrelor din mintea ta, imagini false despre ce te-ar face fericit. Așa că fă un efort, lasă cutia jos numai 5 minute și privește în jur s-ar putea să îți placă alternativele. Iar data viitoare când lumea își va pierde contururile și o să vezi numai cutia cea nouă încearcă să îți amintești de Diesel. Câinele ăsta s-ar putea să îți salveze cândva viața.

2 comentarii:

  1. E cam greu sa lasi cutia jos cand te obisnuiesti cu ea.

    RăspundețiȘtergere
  2. E greu, dar merită efortul, e o lume întreagă în afara cutiei :)

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis