vineri, 26 iunie 2015

M-am nascut

De ce e românul cel mai priceput de pe lumea asta ?
Mă chinuie blogul ăsta de vreo trei zile, de când ideea mi-a trecut brusc prin cap şi lipsa unui laptop la domiţiliu m-a împiedicat să îl transmit lumilor. De atunci se scrie şi rescrie în mintea mea, cunoscut fiind că io mi-s perfect normală şi interesată de cotidian.
Revelaţia asta m-a pocnit pe când Oana mă ameninţa că mă voi ocupa cu lecţiile de franceză ale distinsului său fiu şi în mintea mea s-a activat butonul „rememorare franceză” deşi puştiul încă nu le rupe nici în română.
Şi mi-am adus aminte că a se naşte se conjugă în franceză cu etre, puneţi voi accentele că  mi-e mi-i lene „je suis nee” logic de către altcineva că doar nu e je me suis nee.
Şi în minte  mi-au lunecat englejii cu I was borne, şi italienii cu sono nato, şi ruşii cu я родился şi tăti naţiile pământului, mă rog alea la care le înţeleg io limba, de exemplu la nemţi nu ştiu ce diateză e, e posibil ca ei să nici nu se nască ci să fie asamblaţi sau ceva.
Ideea e că în afară de români care sunt miezul miezului, ăilalţi din alte naţii sunt născuţi necesar de altcineva, ei trecând prin treaba aasta destul de pasiv, adică altul face treaba.
Caz în care diateza reflexivă a românilor cu „eu m-am născut” explică multe, inclusiv de ce ne pricepem la toate pe lumea asta mai bine decât ăla de le-a inventat pentru că noi fraţilor nici măcar nu suportăm să ne nască altcineva şi pe asta trebuie s-o facem tot noi înşine să fim siguri că iese treaba cum trebuie.
În condiţiile astea lojic românii reprezintă absolutul în orice pentru că noi ştim să le facem perfect pe toate bre.

Are cineva alte păreri?

3 comentarii:

  1. Aici te contrazic. Varianta romaneasca e cel mai aproape de realitate pentru simplul motiv ca, cu exceptia cezarienelor, copilul e cel care hotaraste cand vrea sa iasa pe unde ies de obicei copiii. Vrea mai devreme, mai devreme este, vrea sa mai stea in burta, mai sta nitelus. Restul lumii doar ajuta la nastere. So, "m-am nascut" pentru ca mama natura face asta, nu oamenii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am dat share: analiza e stralucitoare!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am avut o lunga perioada de live and let live, simteam nevoia sa infig un colt :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis