vineri, 8 mai 2015

Oamenii nu se schimba

Cândva, la începuturile sale, acesta a fost un blog de nervi, în arhivele sale se regăsesc încă opere ale genului sarcastic până la durere, autoprovocată, pentru că sarcasmul nu e vreun semn de superioritate ci e durere, pe bune, pe cinstite, dau din casă cum s-ar zice.
         Cu cât mă durea mai mult cu atât cuvintele se potriveau mai bine sunând din coadă şi grupându-se în formule muşcătoare, ai fi zis că mă tăvălesc pe jos de râs scriind şi poate chiar o făceam, numai că nu de râs.
         Între timp am crescut, scriu din ce în ce mai rar pe aici pentru că nu mai am nervi, am învăţat câteva reguli simple care funcţionează ca un descântec împotriva lor.
         Ar fi prea mult să le scriu pe toate într-un articol, ar ieşi aşa un mic roman şi nimeni nu ar mai sta să citească finalul aşa că o să încercăm treptat, una sau doua pe săptămână până vă spun cum am descoperit eu mersul pe jos în domeniul dezvoltării personale.
         Dacă dintre toate ar trebui să aleg una m-aş limita la „Singurul om pe care îl poţi schimba eşti tu” şi asta dacă ai noroc să nimereşti pe unde trebuie şi dacă ai suficientă voinţă să îţi mai tragi un şut în fund şi să mergi mai departe când ţi se pare că ai atins fundul prăpastiei.
         Nu îţi face griji Universul nu o să îţi dea mai mult decât poţi să duci, dacă ţi se pare că e prea greu sau prea mult înţelege că e numai o mână de ajutor să devii mai puternic, mai înţelept, mai apt să duci ce ţi se întâmplă.
         Dar dacă vrei să ai vreo şansă la fericire, cât ar fi ea de  mică notează-ţi peste tot treaba asta. Oamenii nu se schimbă, de principiu, şi cu siguranţă nu pentru tine sau de dragul tău. Când treaba asta o să îţi intre în cap dar nu la nivel de teorei recitată papagalieşte, ci chiar o să o înţelegi, o să fii uluit câte aşteptări aveai de la ceilalţi, cât din fericirea ta le pusesei pe umeri şi aşteptai nefericit să se pună la treabă.

         Oamenii nu se schimbă, aşa că nu mai pierde timp şi speranţe, nu mai investi sentimente şi viaţă, nu mai da zi după zi şi pagină după pagină aşteptând treaba asta. Cunoaşte-i, acceptă-i ca atare şi păstrează-i lângă tine sau părăseşte-i dar de fiecare dată când ai ceva de rezolvat cu vreunul dintre ei aminteşte-ţi că ce vezi e ce primeşti, că mai mult timp, efort, negocieri, rugăminţi, şantaj, nu va duce la un alt rezultat. Oamenii nu se schimbă, fă-ţi un bine şi schimbă-ţi tu drumul ocolindu-i.

3 comentarii:

  1. Pe cuvant ca ceea ce scriai la nervi era extrem de amuzant. Nu vreau sa scrii la nervi, dar pastreaza umorul please, please! Oamenii nu se schimba pentru ca nu invata, cu astia am eu o problema mare de tot. Eu incerc sa ma schimb, astept si de la ei acelasi gest de curtoazie.

    RăspundețiȘtergere
  2. sigur că oamenii nu se schimbă. ba chiar aș spune că singura schimbare pe care o putem face este asupra noastră, fiecare pentru el, dar chiar și asta e greu, foarte greu.

    RăspundețiȘtergere
  3. Din pacate sunt cativa care-ti pot da impresia ca pot si vor sa schimbe ceva in ei, daca tu ai schimbat deja.
    Raman totusi interfetele. Doar culorile difera. Aparent.

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis