sâmbătă, 25 aprilie 2015

Azi

E ciudat cum nu ne trăim uneori viaţa. De fapt, aproape întotdeuna facem greşeala asta. Opreşte-te o secundă şi numără oamenii pe care îi ştii şi care trăiesc cu adevărat.
Bine, ar trebui întâi să stabilim cine trăieşte cu adevărat. Nu, nu mă refer la cei care sunt sufletul petrecerii sau motorul aventurii. Ei o fac rar, de regulă mă întreb ce îi mână pe ei în luptă, ce vor să ascundă de lume sau de ei înşişi.
Oamenii care îşi trăiesc viaţa ştiu că nimic nu durează pentru  totdeauna, că marile imperii se destramă, că marile iubiri mor, că marile suferinţe se alină în timp. Ei nu acumulează şi nu se dispersează. Nu trăiesc nici în trecut, nici în viitor şi ştiu că în lumea asta schimbătoare şi nesigură există un singur reper : Azi.
Ei trăiesc cu adevărat pentru că o fac acum, nu fug de nimic şi după nimic, râd, plâng, iubesc, dăruiesc, iau, se bucură, acţionează azi. Viaţa lor cunoaşte un singur timp verbal.
De fapt restul timpurilor sunt un fel de perversitate a firii noastre dacă am şterge din gramatică trecutul şi viitorul, dacă am reuşi o dată pentru totdeauna să eradicăm condiţionalul optativ, dap urăsc timpul ăsta verbal, poate am fi forţaţi să vedem realitatea. Avem la dispoziţie o singură clipă – cea de acum- şi pe ea trebuie să o folosim cum putem mai bine, fără să privim în trecut, fără să scrutăm viitorul.
Şi cumva când ştii că tot ce ai este o clipă, totul se aşează în ordinea firească, lucrurile importante îşi regăsesc locul pe lista de priorităţi, cele care mai pot aştepta eventual pentru totdeauna se retrag în colţul lor şi tu ştii exact ce ai de făcut în clipa asta unică pe care o mai ai la dispoziţie.
Acum 5 minute înainte să mă apuc de scris era să mă pierd din nou în nişte  amintiri despre viitor, bine că m-am oprit la timp să mă pot bucura de câteva lucruri care de regula cred că mi se cuvin, de placerea de a respira pur si simplu, de bataile sigure ale inimii, de parfumul unei seri de aproape mai.

Am reuşit să trăiesc azi câteva minute. Tu?

4 comentarii:

  1. Revenire in forta!!! Daca ieri m-am plimbat cat a stat soarele pe cer si daca m-am bucurat de gandacei, floricele, pisicitute si prieteni vechi, se cheama ca am trait sau nu? :)))

    RăspundețiȘtergere
  2. greu cu azi când oamenii trăiesc cu gândul la ieri sau mâine.
    new laibăr in town, fatăăă! :))))

    RăspundețiȘtergere
  3. Da, e greu, dar cu muuult exercitiu reusesti sa sari si peste "vai, abia astept sa treaca odata perioada asta neagra".
    Si... te uiti in jur dupa ceva colorat.

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis