luni, 25 august 2014

Se duce vara :P

Ar trebui să scriu despre psiluneli, ar trebui să mă gândesc la o poveste brodată în jurul ideii că se duce vara, dar... nu o să o fac. Se duce vara, este menirea ei în toarcerea vremii şi nu ar trebui să ne întristăm, după încă trei anotimpuri care îi urmează şi o preced se va întoarce, la fel de sigur cum soarele va rasari din nou mâine.
Nu ar trebui să ne lăsăm gândurile libere pe câmpiile melancoliei. Ce dacă se duce vara? Va veni toamna cu valurile ei de ceaţă şi perdelele de ploaie şi apoi iarna cu baletul fulgilor şi primăvara cu horbota florilor, să ne bucurăm de fiecare la timpul ei fără a-i pândi venirea sau a-i plânge plecarea.
Verile sunt repetabile, tu eşti unic. În tot universul ăsta, despre care se spune că e mai nelimitat decât prosita omenească, tu eşti un fenomen singular, nu a existat şi nu va mai exista cineva identic. Se duce vara? Las-o să meargă în drumul ei şi gândeşte-te că se duce şi viaţa şi poate ocupat să regreţi verile nu o vei face să conteze.
Pentru că mă simt sfătoasă rău pe ziua de azi hai să îţi subliniez 5 idei, numai 5 că deh trebuie să mai faci şi altceva nu numai să mă citeşti pe mine.
1.     Viaţa este temporară. Ai numai una, asta pe care o trăieşti acum şi ea este fără îndoială finită, nu o lăsa să treacă pur şi simplu, spre deosebire de vară, ea nu se va mai întoarce, bucură-te de fiecare clipă. Da, şi de cele în care crezi că nu ai nimic de sărbătorit.
2.     Nornele au chestii mai mişto de făcut decât să ne scrie povestea vieţii, chit că ele sunt destul de nemuritoare tot nu pierd timpul cu aşa ceva, nu îl pierde nici tu gândindu-te că ţi-e scris ceva în stele. Viaţa are fix scopul pe care tu te decizi să i-l dai. Ai găsit deja unul?
3.     Toate lucrurile pe lumea asta se pot schimba, tu o poţi face. Nu ridica din umeri, nu accepta o stare de fapt ca bătută în cuie, tot ce faci, sau nu faci, influenţează rezultatul final. Şi da, viaţa ta e influenţată de bătaia din aripi a unui fluture din Tibet. Îţi dai seama câte ai putea influenţa la rândul tău?
4.     Cam toate greşeleile pot fi reparate, important e să admiţi că a fost o greşeală şi să faci ceva în sensul ăsta, statul în trecut şi plânsul în batistă fără acţiune nu ajută, din contră. Care e prima greşeală pe care vrei să o îndrepţi?
5.     Nu eşti singur. Sau nu ar trebui să fii. E plină lumea de oameni veseli şi pozitivi, oameni care luminează camera numai intrând în ea, de ce ai vrea să stai singur sau să te înscrii în vreun club de bocitoare (n-am noroc, viaţa e grea, aşa a fost să fie – recunoşti genul)?
Cum spuneam se duce vara. Şi ce dacă? Îţi poţi scrie basmul în orice anotimp, numai să vrei.



9 comentarii:

  1. corect! eu aştept iarna... în fiecare vară. şi zău că vine... în fiecare an. :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Din nou corect. Poate şi pentru asta am ales să o trăiesc şi să vorbesc mai rar despre asta, să schimb ce nu-mi place şi să caut lucruri care sa ma inspire. Vara asta mi-o fi fost ciudată, dar edificatoare. Nu-s eu cine ştie ce veseluţă, dar zâmbetele le am garantate de la blănoşii mei, că de soţ nu mai amintesc (cică), desi el e responsabil cu veselia generală. Să vină...ce-o veni să vină. Eu sunt pregătită..

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nici nu cred ca trebuie musai sa dam o nota de tristete acestei sintagme "se duce vara"... nici melancolici nu avem de ce sa fim. doar sa constantam. sau sa legam aceasta ducere de ceva anume, ce puncteaza aceasta trecere...
    in rest, bune sfaturile tale, sfatoaso :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh da, am zilele mele de sfaturi in care pricep de ce ies Dalai Lama la testele de personalitate :D

      Ștergere
  4. Teoretic, așa este. Teoretic, până ai să vezi, să dea Dumnezeu, tu să nu vezi că bătaia de aripă a unui fluture este defapt un uragan ce distruge tot, tot. Poți schimba lumea? Ce iluzie! Ar trebui să fii Dumnezeu să o poți face. Nu-i deajuns să vrei , trebuie să și poți. Din păcate între a vrea și a putea trebuie să întinzi sute de batiste îmbibate cu lacrimile neputinței, a umilinței.Nu rezolvi nimic, doar îți ușurezi sufletul să te poți urni mai departe spre-o altă vară în care poate fi și mai rău.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incerc din greu, eh nu chiar asa greu ca sunt norocoasa sa traiesc dupa teoria ca lumea exterioara o reflecta pe cea interioara, si atunci e usor sa o schimbi :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis