joi, 10 iulie 2014

Ai carte, ai parte

Ştiţi deja că m-am lansat cu surle şi trâmbiţe în domeniul economisirii şi mi-am făcut blog dedicat, eh obiceiurile bune trebuie puse în aplicare pe toate blogurile omului şi cum despre cărţi scriu cu sufletul aici, era cazul să acordăm atenţie subiectului.
De când mă preocupă treaba asta citesc, oricum citeam mult, dar am adăugat un segment nou, citesc deci despre tehnici de economisire, cărţi, bloguri, fotografii de pe Pinterest, nu contează unde îţi găseşti inspiraţia important e să te ajute ideile alea să pui un leu deoparte.
Aşa am ajuns la oamenii cu siguranţa financiară şi am aflat în culmea mirării că nu am inventat eu mersul pe jos, apa caldă şi trucurile folosite la cumpărături, la cele de cărţi adică, despre ele vorbind azi.
Când mi-am luat banii la mărunt am ajuns să mă întreb  o dată cu băieţii de pe site care este în fond pretul corect al unei cărţi şi am ajuns la concluzia că au dreptate, e mult mai mic decât preţul de piaţă. Mda, ştiu, la un nivel sunt nepreţuite, dar până la urmă trăim într-o economie de criză iar eu sunt o persoană comodă şi un pic burgheză, prefer să am un acoperiş deasupra capului decât un volum de versuri drept căpătâi sub cerul liber.
         Nu zic dragi mi-s cărţile, le-aş alege în defavoarea multor lucruri, dar nu ar fi minunat dacă aş putea cu aceeaşi sumă să îmi cumpăr mai multe cărţi?
         De când au apărut cumpărăturile online, am început să privesc suspicios preţurile din librării, îmi freamătă degetele să răsfoiască ultima apariţie şi aşa a fost întotdeauna dar un pic de răbdare nu strică.
         Aşa că folosesc trucuri :nu îmi mai cumpăr cărţi din librărie, privesc apariţiile, stabilesc ce aş vrea să citesc, fac o listă cu fiecare carte şi preţul pe care ar trebui să îl dau în magazin şi apoi aştept.
         Cel puţin o dată pe lună una din librăriile virtuale o să aibă reduceri, nici nu aş  ţine eu pasul cu toate campaniile lor, reduceri de vară, de ziua numelui, de luna în care te-ai născut, de vineri, de Crăciun. Reduceri există destule.
         În aşteptarea reducerilor nu stau degeaba, vizitez cuminte librăriile reale şi răsfoiesc cărţile ca să îmi dau seama daca merită sau nu preţul, fie el şi redus ( ştiu e urât din partea mea, dar l-am citit în tinereţe pe Machiavelli şi am învăţat să sar peste nişte detalii), cu ocazia asta actualizez lista, unele pleacă altele vin.
         Tot datorită perioadei de aşteptare pe listă se găsesc întotdeauna suficiente cărţi care fac taxa de transport să se reducă pe bucată suficient încât să ies tot sub preţul de librărie, asta în cazul în care valoarea comenzii nu îmi aduce şi transport gratuit.
         Singurul dezavantaj e că  nu citesc cartea chiar în perioada de maximă agitaţie în jurul ei, după mintea ea o carte de Nobel rămâne de Nobel şi dacă o citeşti al 100 de ani de la apariţie, câteva luni sunt nesemnificative şi niciodată nu am aşteptat mai mut de câteva luni.
         Mie mi se pare că banii salvaţi merită perioada de aşteptare aşa că am declarat obiceiul ca fiind demn de păstrat, bine, până o să îmi public prima carte şi brusc o să consider că nimic nu egalează emoţia ieşirii din librărie cu o carte în braţe, dar pana atunci o să mai treacă o vreme bună.


         

3 comentarii:

  1. E de ajuns sa vezi in supermarketuri standuri intregi de carti la 2-3 lei, carti bune dar nevandute cand costau de 5-6 ori mai mult. Multe din ele erau suplimente la ziare si reviste si eu le cumparam atunci cu 15 lei desi ziarul nu ma interesa deloc. Acum cu 15 lei i mi cumpar 5! La fel am vazut ca se intampla cu enciclopediile si cartile acelea cartonate pentru copii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Chiar de curand am avut ocazia de a-mi comanda niste carti de la o librarie online, toate cu preturi intre 1,5 si 5 lei. Le-am pus in cos, m-am dus sa fac o cafea si cand m-am intors se epuizase stocul. :)) Asa am invatat sa nu mai las pe maine ce pot face azi.

    RăspundețiȘtergere
  3. Corecta observatie! O carte buna asa va ramane si dupa cateva luni de la aparitie si dupa 20 de ani. E am invatat ca pot sa am cartile dorite cu preturi mai mici acum foarte multi ani cand am inceput plimbarile prin anticariate. Acum sunt reducerile din librariile online sau din magazine. Totusi uneori nu ma pot stapani si platesc pretul cerut la aparitie.

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis