sâmbătă, 3 mai 2014

Tu ai un catel?

De ce ar trebui să ai un câine cel puţin o dată în viaţă, bine, sau o pisică sau orice fel de vieţuitoare dotată cu creier ( peştii nu se iau în calcul).
Să trecem peste partea ai cu un animal te învaţă să fii responsabil, să ai grijă de nevoile altuia, care altul nu poate să îţi explice clar şi răspicat ce îl doare, ce vrea şi de ce are nevoie.
Ar trebui să ai un căţel măcar o dată în viaţă să înveţi naibii modestia, umilinţa şi locul tău în lumea asta mare în care culmea tu nu eşti buricul.
Indiferent cât lipseşti, indiferent cât eşti de rău sau de bun un căţel te va aştepta credincios, se va bucura să te vadă înapoi acasă şi îţi vă sări în braţe iertându-ţi automat toate păcatele de la lipsa prelungită la faptul că ai uitat să îi pui apă de dimineaţă.
Şi poate ai înţelege că nici el şi nici oamenii nu te iubesc pentru multiplele tale calităţi. Oamenii poate vor gravita în jurul tău pentru ce ştii sau ce poţi dar asta este nevoie, interes, satisfacere a unei trebuinţe nu iubire. Cei care te iubesc cu adevărat o fac independent de persoana ta.
Oamenii  te iubesc nu pentru că tu eşti bun şi minunat ci pentru că ei sunt. Aşa că data viitoare când te vei gândi că este imposibil să nu fii iubit pentru că tu ai pus luna pe cer sau becul pe tavan sau mă rog, altă mare realizare pentru umanitate, adu-ţi aminte, te iubesc pentru că e în natura lor, pentru că sufletul lor este suficient de mare şi frumos să permită iubirea aia, e meritul lor, nu al tău.

Tu ai avut vreun căţel în viaţa asta?

10 comentarii:

  1. Eu, eu am toți cățeii întâlniți în cale.De fiecare dată când îi întâlnesc, primesc de la ei lecția bucuriei. Chiar și atunci când nu am nimic să le dau.

    RăspundețiȘtergere
  2. ...ştii că da, vreo cinci, plus : Zoe cea fugită, doi căţei ce i-am avut în foster, unul cu noroc şi altul cu mai puţin, şi vreo câţiva de...împrumut de la sora mea şi ai mei. Şi acum mă şochează, că deşi îi cert, după cinci minute...vin şi te ling pe mânuţă ca şi când nimic nu s-a întâmplat.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe mine ma surprinde de fiecare data cat de mult se bucura sa ma vada. chiar si cand nu am timp sa ma joc cu ei si doar "vorbim" in trecere

      Ștergere
  3. am avut și am cățel. da` îs mai mult cat person. și-mi place că nu ele depind de mine, eu depind de ele. într-un fel ciudat, puțin dependent :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai n-am exclus decat pestii, si pisica tot din nobletea ei te iubeste, bine si pentru ca esti un human acceptabil :P

      Ștergere
    2. :)) pisicile mele zic că-s acceptabilă doar când vin cu pliculeț. în rest, cred sincer că complotează să cucerească lumea

      Ștergere
  4. Faptul ca nu am nici un animalut pe langa mine este una dintre durerile mele, mai ales ca intamplarea (sau altceva?) a facut ca in ultimul timp sa fiu inconjurata doar de oameni care au catei si pisici... Dar vor veni si vremuri mai bune, sunt convinsa, si atunci voi repara aceasta nevoie...
    Stii cat de mult mi-a placut acest articol?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh si eu ma pregatesc pentru o perioada fara catei dar conteaza ca am inteles cate ceva din convietuire :)

      Ștergere
  5. Da am avut. Si cand si daca va fi posibil mi-as mai dori unul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand o sa ma intorc la casa o sa ma inscriu si eu din nou pe lista cu catei :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis