miercuri, 21 mai 2014

Draculaura

Cînd ploada din dotare,  nepoata primită cadou de la maică-sa cât avea ea e rezolvat diverse ( o bănuiesc serios că se ascunde într-o cafenea cu wirless să se plimbe pe net) şi-a fluturat genele în direcţia mea şi m-a tras spre magazinul cu  jucării am avut aşa un sentiment că lucrurile nu se vor termina cu bine, pentru portofelul meu.
Şi ce aventură a fost, la 6 ani jumătate fetiţa aia are ochiul format, nimic sub 200 de lei nu i se părea atrăgător, ba chiar mă aşteptam la un moment dat să tragă spre casa de marcat vreo păpuşă în mărime naturală care să ştie inclusiv dialectul mandarin.
Aparent nici o păpuşă care nu ştie să facă măcar jumătate din câte ştiu eu nu îndeplineşte condiţiile minime ale puştoaicei, când am ajuns la raftul cu păpuşi Monster High deja renunţasem la ideea de a ieşi cu ceva bani la mine şi mă întrebam cam ce rezerve am pe card.
Eh n-a fost cazul păpuşa pe care i s-a pus pata era vreo 79 de lei, cât să îmi rămână şi mie de o cafea pentru refacerea celulei nervoase.
După relaxarea iniţială cu preţul a început însă problema, Cum să îi explic vară-mii că am dotat ploada cu o jucărie pe care o cheamă papusa draculaura monster high  când la vârsta ei nouă ne-ar fi spălat bunică-mea gura cu săpun dacă pronunţam prima parte a numelui.
Eram destul de decisă să rezist şi să ofer la schimb o jucărie mai scumpă dar mai convenţională ca nume şi înfăţişare, dar asta mică se pregăteşte probabil pentru vreun post de negociator la FBI, mi-a povestit despre film, despre personaje, a divagat prin alte filme cu monştii celebri, hai câte nu aţi plâns la romantismul vampirului din Amurg? Şi m-a convins.
În fond percepţiile noastre par să se schimbe, avem o serie de desene animate, filme şi jocuri cu tot felul şi soiul de monstruleţi pentru copii noştri şi chiar dacă al o primă vedere conformismul din noi s-ar opune, eu zic să o aruncăm şi pe cea de a doua.
Păpuşile astea atipice îi fac să privească dincolo de aspect, nouă ni s-a spus o viaţă că aspectul nu este important timp în care ni se cumpărau păpuşi cu ochi mari şi obrăjori rozalii, alea erau frumoase în mintea noastră şi cum noi nu aveam vreo şansă să le atingem standardul undeva de-a lungul drumului ne-am convins că suntem urâte.
Păpuşile de azi atrag spre diversitate, sunt colorate ţipător, au colţi şi gheare, sunt negre sau albastre sau cu pete violet şi toate poartă cam acelaţi mesaj, nu este important de ce culoare te-ai născut, nu e important dacă eşti creştin convins, budist sau agnostic, e important ce simţi, ce gândeşti, ce faci.


Copii sunt prea mici pentru a putea înţelege noţiuni dificile cum ar fi personalitatea şi faptul că e de mii de ori mai importantă decât perfecţiunea grecească a nasului tău.
Poţi să stai ore în şir încercând să îi explici asta sau cumpără-i o păpuşă vampir sau vrăjitoare şi lasă-l să se joace cu ea, lasă-l să vadă că între o păpuşă cu obrăjori rotunjori şi una cu şuviţe roz turbat nu e nici o diferenţă la nivelul jocului, că amândouă fac la fel de bine treaba şi peste câţiva ani vei descoperi că nu are nici o problemă în a accepta diversitatea, că pentru el va fi uşoară adaptarea într-o lume care pune din ce în ce mai mult accentul pe originalitate şi respinge conceptele de masă.
Mă pregătisem desigur să îi ţin discursul vară-mii dar nu a fost nevoie, ea e mamă de 6 ani şi ceva şi a descoperit de una singură treburile de mai sus, cât despre mine, ştiu sigură că ploada personală va avea păpuşi cu ce monştri or fi la modă în epoca ei. Voi ce le cumpăraţi copiilor?




7 comentarii:

  1. fii fericită! eu trudesc de ani buni pe lângă nepotu-meu, mare fan porcării de plastic negru şi vânăt, hidoşenii transformer, roboţi şi alte ...huh! când mergem cu el pe uliţe (şi de-acum mergem mai des, e chiar vremea să mai iasă de sub oblăduirea alor lui) sunt deja sigură că numai cardul de credit, cel de urgenţe, mă poate salva. de durerile de cap însă... cred că va trebui să mă ocup de inventarea unei pastile.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Posed si doi nepoti, parca vorbesc chineza, niciodata nu pricep ce jucarii vor, iar ei ma cred idioata si imi arata diverse chestii vorbin asa lent ca sa pot pricepe :P

      Ștergere
  2. Ei, nu știi tu să negociezi cu mamele de fetițe dornice de păpuși cu nume diabolic...
    La urma urmei, puștoaica știa personajul tocmai dintr-un film pe care l-a văzut cu avizul mumă-sii.
    „Case solved”. :D

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stai calma sunt foarte convingatoare la negocieri, nu ii convine sa nu imi mai lase ploada, merge de fiecare data :P

      Ștergere
  3. Ziceam ca vad ca te descurci cu pustimea.
    Daca mi se mai paseaza vreunul iti cer ajutorul.
    Stii si modele de papusi :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oh da, din motive necunoscute mie, copiilor le place de mine :P

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis