miercuri, 23 aprilie 2014

Cine recunoaste cartea?

„Şi ridicase opinca-nspre carte. În clipa aceea, Mama s-a azvârlit cu burta peste foile ei deschise şi de-acolo a strigat cu deznădejde:
-         Omoară-mă, taică, dar cartea nu mi-o strica.
Bunicul a dat drumul biciuştii în iarbă.
-         Ce carte e aia?
-         A lu’neica Mitru, de latină.
-         Asta ce  mai e?
-         Mama limbii noastre, a mai căpătat fata inimă.
-         Mama limbii noastre! Ia te uită, şi limbile au mamă?! Dar tată cine-i e? Întrebase Bunicul după un moment de gândire.
-         Nu ştiu, că nu scrie. Zice numai de mamă.
-         Îhî! Dacă pe ta-său nu l-o şti...
-         Păi ce, pe-al Floarii lu’ Vasile îl ştie careva, şi ea e de la noi din sat...
-         Aşa e! Şi-n limba asta de ziseşi sunt vorbe multe?
Mama dăduse afirmativ din cap.
-         Multe...
-         Îi zice şi la „bou” în vreun fel? Ori n-avură.
-         Îi zice „bos, bovis, bovi, bovem, bos, bove”, recitase mama dintr-o suflare.
-         Ia...parcă-l auzi mugind! Da’ce cuvânt lung...Doamne! Şi la noi cum s-a scurtat!
....
-         „Bos-bovis! A hotărât soarta Mamei. În toamnă Bunicul a dat-o la liceu...”
Iniţial am copiat cele de mai sus în ideea de a spune cum poate o carte să schimbe o viaţă. Dar între timp mi-am schimbat viziunea. Nu, nu o să primiţi nici un premiu dacă ştiţi ce carte este.
Dacă recunoaşteţi cartea şi autorul înseamnă că ştiţi deja cât de importante sunt cărţile pe lume, aşa că veţi da un Share articolului şi veţi intra pe Ţara lui Andrei să votaţi proiectul Semn spre Carte.
Dacă nu îl recunoaşteţi ( hai să vedem câţi recunosc chestia asta?) atunci daţi un Share articolului, intraţi pe Ţara lui Andrei şi daţi un vot proiectului Semn spre Carte, poate chiar asta va fi cartea pe care un copil o va primi.
Hai să-l ajutăm pe „bos-bovis” să mai schimbe o viaţă – două.





















5 comentarii:

  1. Spre rusinea mewa nu stiu cartea, votul l-am dat deja, iar articolul tau este genial!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh mai asteptam un pic, poate o recunoaste cineva :)

      Ștergere
  2. Cartea, oh ce carte, dar mă tem că o vor recunoaște mai degrabă cei de vârsta mea. :) Pe tine te va recunoaște însă oricine citește acest articol. Spirituală și generoasă. Îți mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mirona a descoperit cine. Ileana Vulpescu. Nu am citit insa cartea, dar sunt interesata.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pregateste-te sufleteste inainte sunt carti bune dar au asa un sambure de melancolie care te poate tine zile intregi dupa ce ai terminat-o

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis