vineri, 28 februarie 2014

Floricele pe campii

         Mi-aduc aminte începutul primăverii din copilărie, de prin şcoala primară mai exact. Agitaţia din ajun, fericirea legată de numărul mare de mărţişoare, mândria cu care ne împodobeam hainele cu mulţimea sclipicioasă de talismane din tinichea, nu ai fi găsit veteran de  război mai legat sufleteşte de decoraţiile lui decât eram noi de coşarii aurii şi potcoavele cu pietricele.
Apoi am crescut şi parcă farmecul bucăţelelor de metal s-a pierdut. Nu ne mai impresiona numărul ci persoana, nu  mai era aşa important să primeşti o ofrandă primăvăratecă de jumătate de oraş cât una singură de la El. Pe astea nu ni le mai agăţam în piept, le ascundeam undeva sub un rever să nu ne mai întrebe nimeni de la cine e cu aerul acela  amuzat şi atotşiutor al adulţilor.
Şi apoi iar am crescut, prin facultate cred, 1 martie a devenit o floare, orice floare, un ghiocel timid, o brânduşă violent violetă, o lalea roşie ca focul. Comori preţioase pe care le purtam până acasă cu grijă, le aranjam în vaze de cristal şi le urmăream atent să nu cumva să moară, erau o dovadă vie a unui sentiment orice ofilire îmi strângea inima dureros.
Apoi, undeva de-a lungul drumului a crescut El, care a băgat de seamă că evit să tai florile din grădină să nu le scurtez viaţa, că ador tarabele parfumate din piaţă dar rar mă decid să le şi cumpăr, poate numai pentru a trimite acasă o bătrânică venită cu podoabele grădinii ei pe care să le schimbe pentru câţiva arginţi. Aşa am început să primesc plante de apartament ( interior sau exterior), plantuţe cu flori pe care să le veghez ani lungi, care să înflorească din nou şi din nou ca o declaraţie nesfârşită de iubire. 
Acum casa este tot timpul plină de viaţă iar eu nu mai privesc cu tristeţe fiecare petală căzută, pentru că peste câteva luni o altă floare îi va lua locul ca o dovadă că dragostea nu moare.

Mi-aduc aminte începutul primăverii din copilărie şi  aştept ziua în care si 8 martie va deveni o declaraţie ( mda în generaţia mea asta e ziua mamei nu a femeii en general), când notiţei din agenda mea 8 martie flori pentru mama i se va alătura o geamănă într-o altă agendă îm care eu voi fi mama.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis