sâmbătă, 1 februarie 2014

Lucruri care ar fi putut sa fie

Şi mai există şi lucrurile pentru care nu avem alternative, lucrurile fără care trebuie să învăţăm să trăim.  
Pentru că l-am văzut dintotdeauna, îmi vedeam de ale mele în timp ce la tv se derula Anatomia lui Grey a nu mai ştiu câta oară în viaţa mea, nici nu i-aş fi dat atenţie dacă nu mi-ar fi trecut prin cap că în cealaltă viaţă, cea în care aş fi ales medicina, aş fi putut trăi oriunde, aş fi putut trăi în multe locuri pentru că organele sunt puse fix la fel şi pentru că un chirurg de geniu, nu că aş avea vreo îndoială că aşa aş fi ieşit, vorbeşte o limbă universal valabilă.
Nu e o problemă, pot trăi în multe locuri din lume, nu mă ţine nimic în unul singur, trebuie numai să îmi ajustez un pic acţiunile, să îmi gândesc în alt fel viaţa şi aspectul ăsta se poate rezolva uşor ca trecerea unui cuţit încins prin unt.
Şi apoi a apărut nunta, cu Callie şi Arizona. Şi mi-a alunecat gândul la nunţi, la o nuntă care o să fie cândva dacă mă voi convinge că vreau să îmi împart viaţa şi visele cu cineva.
Am scăpat de multe aspecte, de moda asta din ce în ce mai răspândită ca tatăl  să ducă mireasa la altar, mno la noi treaba asta încă o face naşul, dar a apărut şi prinde rădăcini dansul tată – fiică, dansul pentru care tatăl lui Callie s-a întors de la aeroport.
Tata şi dansul intră în categorii foarte diferite , probabil putem număra pe degete unei mâini ocaziile în care a dansat într-o viaţă, dar asta ar fi fost una dintre ele.  Pe asta indiferent cum aş răsuci-o nu o pot rezolva, o să rămână în categoria lucruri care ar fi putut să fie.
Şi mă gândesc că e trist să nu îţi poţi lua ziua bună de la tată şi mă gândesc că sunt fericită că îmi pot lua de la mumă şi îmi aduc aminte că viaţa e un cadou fragil cu termen de valabilitate scurt, că ocaziile nu trebuie amânate, că  mâine nu este o zi mai bună  decât azi să trăieşti ceva, că mâine poate să nu vină niciodată.
Ar părea o stare tristă dar de fapt e una foarte bună, când te apucă starea asta nu îţi mai permiţi să pierzi nimic,  nici un zâmbet, nici o zi în aşteptarea vreunui Făt Frumos, nici o lacrimă pentru cineva care nu îşi dă seama ce minune este că i-ai trecut prin viaţă.

Şi îţi aduci aminte din nou de lucrurile pentru care există alternative şi că încă ai ziua de azi să îţi schimbi viaţa. Tu ai trăit azi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis