marți, 11 februarie 2014

Contul de economii

          De ce nu e bine sa ai si un blog secundar? Ca poti scrie pe el chestii interesante la care oamenii nu ajung ca tu nu ai timp sa il popularizezi  ca pe principal. Asa ca dupa o vreme e posibil sa il muti de de un blog pe altul ca doar nu ai scris numai pentru tine.
        Azi subiecte serioase vorbim despre bani, datele sunt de pe la inceputul lui decembrie dar ma indoiesc sa se fi modificat substantial
         V-am zis că în decembrie mă ocup de bănci, eh le-a venit vremea, prima data voi lua la control conturile de economii. E vorba de un cont în care intenţionez să îmi ţin fondul de rezervă imediat ce va ajunge la 3500 de lei. Adică în casă vor rămâne 500 pentru orice eventualitate, la bancă restul.
         De ce cont de economii? Pentru că un depozit deşi mi-ar oferi o dobândă mai bună m-ar forţa să îmi ţin banii blocaţi în bancă pe perioada pe care a fost constituit, altfel aş pierde dobânda. Ori banii ăştia se numesc fond de rezervă, vreau să ma acces la ei oricând fără să pierd dobânda, altfel aş putea să îi ţin în continuare şi acasă nu?
         Tot un avantaj este şi faptul că pot depune bani în el oricând mi se întâmplă să îi am şi nu trebuie să aştept scadenţa depozitului pentru a-l modifica, iar de deschiderea încă unui depozit nici nu se pune problema pentru că nu sunt atât de organizată încât să ţin evidenţa unui număr mare de depozite.
         Dezavantajul este că dobânda este într-adevăr mai mică decât la depozite, amu’ vorba ardeleanului nu se poate şi cu slana în pod şi cu maţul uns. Totuşi băncile oferă de regulă dobânzi progresive, cu cât creşte contul cu atât primesc o rată de dobândă mai bună.
         Tot de bine e că pot alege opţiunea de capitalizare, la fiecare sfârşit de lună banca îmi majorează contul cu dobânda acumulată pe luna aia.
         Să vedem ce ne oferă piaţa în domeniu pentru că după nişte calcule simpluţe prin ianuarie eu chiar trebuie să merg la o bancă pentru contul ăsta şi nu vreau să dau comisioane mai mari decât dobânda.
1.     BCR, care nu îmi place mie personal deloc, oferă un singur produs de gen Maxicont BCR
- suma minimă 500 de lei
-dobânda undeva între 2,70 si 3% funcţie de soldul contului.
-comision deschidere 0
-comision de administrare 4 lei /lună
- comision retragere la ghişeu 0,5% min 8 RON Pentru retrageri mai mari de 50.000 RON sau 10.000 EUR (echivalent alte valute), neprogramate în prealabil cu 2 zile lucrătoare, se percepe un comision unic de 1% din suma retrasă. Acelaşi comision se aplică şi sumelor programate şi neridicate
         E necesar să ai şi un cont curent.
2.     BRD la ei nici măcar nu mă obosesc să mă duc site-ul e aşa de întortocheat încât nu poţi afla ce vrei decât daca eşti contorsionist în ale gândirii.
Au 4 conturi de economii : Atucont, Atusprint,pentru adolescenţi între 14 şi 18 ani, Atustart, care e dedicat exclusiv copiilor,  şi Smart Cont, numai pentru valute.
         Practic am rămas tot cu un instrument Atuncontul
-suma minimă 500 de lei
- dobânda 3,50 cu plata trimestriala
- deschidere gratuită
 - închidere 30 lei
- retragere la ghişeu 0,50% min. 3,50 lei
- administrare 0,80 EUR/ luna/ cont (echiv. in valuta contului).
Ca să obţin informaţiile astea am alergat prin muuulte tabele şi tabelaşe, nu vreau să îmi imaginez cam câte informaţii primesc în bancă.
3.     Raiffeisen Bank, măcar au toate informaţiile pe aceeaşi pagină
Pe contul lor de economii îl cheamă Contul de Economii Super Acces Plus, cât să leşini pronunţându-l
-suma minimă  nu există
- dobânda variabilă, funcţie de valoare, sub 500 de lei 0,10%, între 500 şi 4999,99 lei 2,80%, maxim 3% pentru 299.999,99 lei dar peste 15000 de lei nu văd de ce aş mai ţine banii în cond de economii că ar fi mai mult decât suficient pentru urgenţe. Capitalizare zilnică
- deschidere gratuită
 - închidere gratuita
- retragere la ghişeu 0,50% min. 3,50 lei
- administrare 4 lei/lună
4. Bancpost, are un produs care se adresează pensionarilor cu card la mnealor şi care nu mă interesează şi MEGA Contul de Economii, ei l-au botezat aşa nu eu.
suma minimă  nu există
- dobânda variabilă, funcţie de valoare, sub 500 de lei 0,50%, peste 500 de lei 3,25%
- deschidere gratuită
 - închidere gratuita
- retragere la ghişeu 0,50% min. 4 lei sau asa am priceput eu dintr-un tabel general pentru că retragerea din contul ăsta nu am găsit-o nicăieri.
- administrare 2.5 RON/luna – daca soldul mediu lunar al contului in RON este ≤  500 RON, 0 RON/luna – daca soldul mediu lunar al contului in RON este > 500 RON 
5. UniCredit Ţiriac Bank
Cont de ecomonii
suma minimă  nu există
- dobânda variabilă, funcţie de valoare, sub 10000 lei 3%, mai departe nu mă interesează
 deschidere gratuită
 - închidere gratuita banuiesc ca nu am găsit pe undeva informaţia, oamenii s-or gândi că sunt aşa de geniali încât nimeni nu vrea să îşi închidă contul la ei.
- retragere la ghişeu 0,50% min. 5 lei sau asa am priceput eu dintr-un tabel general pentru că retragerea din contul ăsta nu am găsit-o nicăieri.
- administrare 7,5 lei/lună
 6. Banca Transilvania
Economii la vedere
-suma minimă 1000 de lei
perioada 5 ani, desfiinţarea inainte de un an de la data constituirii atrage un comision de penalizare de 0.5% aplicat sumei minime de constituire
- dobânda până la 10000 este 2,80% capitalizare lunara
- deschidere gratuită
 - închidere gratuită sub reyerva de mai sus
- retragere la ghişeu 0.40% aplicat la suma pe care o ridicati, minimum 3.5 Lei
- administrare  gratuită
7.Volksbank
Contul de economii
 -suma minimă necunoscută minţii mele de pe site
- dobânda  4%, virată în cont zilnic
- deschidere gratuită
 - închidere gratuită banuiesc
- retragere la ghişeu 0,5%, min 3 Lei. Gratuit, pentru sume mai mici sau egale cu 1.000 Lei/zi/cont – pentru retrageri ce conduc la depasirea acestei valori se comisioneaza toata suma retrasa, nu doar suma ce depaseste pragul mentionat
- administrare  3 lei/lună, dacă în fiecare zi a lunii păstrezi minim 2000 de lei în cont administrarea este gratuită
8. Piraeus Bank
Ideal, aşa îl cheamă nu e musai părerea mea
- dobânda  Intre 0 – 4.000 RON 3,25%; între 4.001 – 100.000 RON 3,50%
Informaţii despre costuri probabil numai la bancă unde nu am nici un plan de deplasare.
9. ING Bank

ING Economii este un ceva care pare să aducă 4,25% dobândă în urma unui proces de calculare a sumei minime şi a deschiderii unui Depozit Bonus care mă fac să mă gândesc că poate poate o să folosesc algebra superioară din liceu şi în viaţa reală. Mai pe scurt mi s-a părut mult prea complicat să determin ce am de făcut şi ce am de primit şi un produs aşa stufos nu prea cred că e în vanatajul meu
         Am vrut să scriu şi despre CEC dar ei au lucruri mai bune de fîcut decât conturi de economii.
         Mă gândesc să sar peste toate băncile care au comision de administrare indiferent ce se întâmplă, să nu recomand nici duşmanilor BRD-ul care are comision de închidere şi cel mai probabil aleg Volksbank-ul pentru că în mod clar nu intenţionez să scot des bani din contul cu pricina, aşa că va fi de principiu tot timpul peste 2000 de lei, plus că pot retrage 1000 de lei pe zi fară comision la o adică, iar dobânda e ok.

         Dacă mă răzgândesc dau de veste.

8 comentarii:

  1. Răspunsuri
    1. nu mai caut ca mi-a iesit din cap ideea cu contul de economii, nu mi se pare un produs bancar ok pentru sume mici, iar pentru sume mari oricum sunt de preferat depozitele. Stai sa vezi valea plangerii cand ma apuc de credit :)

      Ștergere
  2. Wow, ai nervi nu gluma! Eu am studiat doar 3 banci la care aveam deja cont curent eu sau sotul meu si dupa cum vad acum nu am facut chiar alegerea ideala. Data viitoare am sa fiu mai atenta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. contul curent nu e vreo branza pe nicaieri, acolo trebuie sa verifici numai comisioanele, dobanzi oricum nu vezi. Si de ce sa ai mai mult de un cont curent? Nu ai de ce sa le dai bani?

      Ștergere
    2. Pai fiecare avem salariul la alta banca, iar sotul meu are chiar doua. Aseara am discutat cu el sa inchida unul din ele ca nu are rost sa mai plateasca comisioane aiurea.

      Ștergere
  3. banii tinuti in banca nu-s chiar o modalitate de a castiga ceva :(
    Am la ing, sunt student n-am nici un fel de comisioane, dar pac impozit la stat pe dobanda, dobanda s-a facut de 3 % pentru contul de economii sau se va face din aprilie, parca asa am fost instiintat.

    plus ca oricum nu poate lupta 3% cu o inflatie de 7-8% :( deci...

    Tu oricum mai ai si alte costuri...zic ca nu renteaza.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De a castiga clar nu, oricum cu depozitele o mai scoti la capat, mai acoperi ceva din inflatie, eu cautam un instrument care sa dea ceva dar sa imi permita acces imediat la bani. Din pacate bancile noastre cred ca e cazul sa le platim sa ne foloseasca banii

      Ștergere
  4. Daca as reusi sa adun o suma mai mare....undeva la 20 mii euro as face un depozit bancar pe 5 ani.Revine o dobanda lunara bunicica undeva la 600 roni pe luna, poate 500 nu mai stiu exact, calculasem ieri.
    Si cred ca de BCR era vorba...

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis