marți, 28 ianuarie 2014

Pisicafeaua de marti: ne-au furat timpul?


Alerg constant, bolnavă de boala secolului. Nu, nu e aia la care vă gândiţi, boala secolului nostru e lipsa de timp. Parcă ne-a furat cineva clipele şi ni le-a ascuns şi noi alergăm înnebuniţi după ele prin viaţă.
Am de făcut lucruri, am task-uri şi deadline-uri, nu am timp să vorbesc cu ai mei, nu am timp să le zâmbesc celorlalţi, nu am timp să văd că azi cerul e albastru curat ca ochii unui pui de pisică.
Mă întreb cu ciudă cum de reuşeau bunicii noştri să trăiască tot, să îşi consume viaţa complet şi tacticos fără să amâne tot timpul ceva. Nu mă gândesc că poate ei nu îşi umpleau farfuria cu lucrurile inutile din care eu mă servesc pe negândite. Nu pierdeau 30 de minute pe zi ascultând ştiri apocaliptice, nu îşi îngreunau sufletul cu talkshow-uri care nu rezolvă nimic, nu dădeau 5 minute o fugă nevinovată pe facebook.
Trăiau complet pentru că făceau fiecare lucru odată, nu îşi imaginau că sunt multifuncţionale, nu mulgeau vaca cu ochii în tabletă, nu munceau la câmp cu o fereastră de email deschisă, nu li se opreau mâinile în frământatul aluatului să răspundă unui telefon urgentissim care nu aduce nici o schimbare ci maxim două bârfe.

Alerg constant şi pentru că tot sunt multitasking mă întrep în goana mea dacă ne-au furat timpul sau dacă nu mai ştim să ne stabilim priorităţile şi încercând să trăim tot nu mai apucăm să trăim nimic.

18 comentarii:

  1. Intr-adevar, internetul si noile tehnologii au venit ca un lucru nemaipomenit, ne-am lasat prinsi in plasa lor si, dupa ce ne-am acomodat cu ele, am inteles ca ne-a fost intinsa o capcana. Ma intrebam si eu des cum de nu mai am timp sa fac tot ce faceam inainte si raspunsul m-a enervat, pentru ca acum nu stiu cum m-as simti si cum m-as descurca fara acele 5 minute pe facebook, acele ore pe blog sau acel telefon urgentissim. :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In 2013 am renuntat cam 90% la televizor, ceva imi spune ca il mai urmeaza niste tehnologii anul acesta :)

      Ștergere
  2. Traim intr-o societate in care, una dintre reguli este ca, trebuie sa ii oferim cat mai mult in aceasta viata, sa facem multe intr-un timp scurt. Dependenta de tehnologie si informatie nu ne-a facut mai liberi. Am castigat un timp urias prin facilitatile oferite de ele dar il folosim pentru altceva, decat pentru noi. Am invatat sa imi protejez timpul vietii mele. Nu din egoism ci din simplu fapt ca, propria existeta e un dar ce merita trait, de mine, pentru mine, in primul rand, pentru a fi de folos altora.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In ultima vreme refuz sa mai acord atentie filmelor cu razboaie, scandaluri, violente, probabil ca urmeaza cartile, nu pot opri lucrurile astea sa se intample in lume, dar le pot opri accesul in viata mea fie si sub forma asta de arta

      Ștergere
  3. Eu zic ca totul tine de optiune. Citeam pe bloguri straine despre "provocari" de reducere a timpului destinat ecranului, oricum ar fi el: TV, calculator, tableta, etc. si practic asta era un mod de educare in a alege lucrurile care sunt benefice pentru noi.

    E oarecum simplu, vrei timp cu sotul tau, inchizi tot si faci ceva sau nu faci nimic, oricum ar fi, te conectezi la un alt nivel decat fiecare la ecranul lui.

    RăspundețiȘtergere
  4. greu de spus şi mai greu de făcut altfel. doar atunci când suntem departe de toate aceste tentaţii simţim din nou că timpul curge după o altă clepsidră. şi ce bine e o pauză atunci când e. dar ne-am obişnuit aşa. cred că de acum nu trebuie decât să ne adaptăm, nu să privim la ce a fost odată. mă uit la cei mai tineri care s-au născut astfel, cu butoanele la vârful degetelor, cum le spun eu. pentru ei timpul este aşa şi nu îşi pun problema că ar putea fi şi altfel. dacă înainte să stau să calc 2 ore era o relaxare şi o plăcere acum cu greu îmi rup ochii din ecrane să-mi regăsesc plăcerea. ne adaptăm.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. eu calc cu ochii pe ecran, sic...dar asa simt ca este o delectare, ma pun la curent cu serialele :D

      Ștergere
    2. Cand fac asa doua lucruri dintr-o data la final descopar ca nu m-am bucurat de nici unul, ca doar le-am bifat de pe lista, fara sa le traiesc cu adevarat

      Ștergere
  5. Eu cred că timpul ni+l furăm chiar noi. Ne irosim în mai multe direcţii şi uneori nu ştim să ne stabilim priorităţile. E drept că şi lumea în care trăim ne ajută. Oamenii aşteaptă multe de la noi, informaţia este aproape infinită, iar posibilităţile de implicare în anumite activităţi sunt foarte multe. Vrem mult şi uneori reuşim să facem doar foarte puţin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Clar noi ni-l furam, pentru ca ne intindem in prea multe directii, in loc sa alegem ce e important si sa facem cu tot sufletul

      Ștergere
  6. mă uit la ceas şi văd cât de repede s-a făcut deja amiază. parcă nici nu ştiu cum, când, printre hârtiile mele. într-un fel are şi sonia dreptate. adică nu într-un fel, chiar cred şi eu că noi ne furăm timpul.
    eu mi-am propus, de pildă, ca în weekend - deşi este zi de joacă duzinărească- să stau aproape de loc pe internet. urmează să iau facebook la şters, al mare mâncător de timp.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, mult timp mananca si Facebook si nici nu mi se pare ca mi-ar da ceva in schimb

      Ștergere
  7. si eu ma simt furat de timp si chiar daca dorm doar doua ore tot simt ca n-am facut nimic....:( un blogger in blugi...il stii tu:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta cu dormitul doua ore e periculoasa, ni se pare ca am castiga timp dar suntem prea obositi sa ne miscam eficient, mai bine dormi cum trebuie, elimini din program lucrurile neimportante si rezolvi restul mai usor cand esti odihnit

      Ștergere
  8. Bunicii noştri se descurcau mai bine pentru că n-aveau task-uri şi deadline-uri, ci obligaţii/însărcinări şi termene :))))))))))))))))) Trăiau mai... româneşte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si imprumuturile astea lexicale parca adauga ceva graba, pe de alta parte seceratul era secerat, mai deadline decat asta nu cred ca exista, ma intreb cum ne-am descurca noi acum cu sarcini din astea care plang in grajd sau se irosesc pe camp daca nu ne apucam de ele la timp :)

      Ștergere
  9. mie imi place ca toata lumea se plange de facebook tot pe facebook :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Chiar asa sa stie si el, marsavul, ce i se pregateste :P

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis