joi, 30 ianuarie 2014

Oua in rosie

Până m-oi ocupa serios de blogul de gătit, de  care de altfel nici nu ma apuc daca nu o sa fac cel puţin la fel de multi bani din el ca Jamie Oliver, dixit, blogul ăsta trebuie să suporte şi talentele mele culinare.
Inspirată de nămeţii de afară vă propun o reţetă uşoară, de vară, care nu are nici o şansă să facă faţă consumului caloric pe care îl presupune chiar şi statul afară  pe vremea asa, deci consideraţi că e reţetă de cură de slăbire.
Bun. Începem cu începutul, mergem la piaţă şi ne întrebăm pentru câţi oameni gătim, înmulţim numărul de oameni cu 2 ingrediente pe cap de locuitor, pentru ăia mai mâncăi chiar trei, dar s-ar putea să nu mai fie mâncare de slăbit, nuş sigur că nu am licenţă în nutriţie.
Să zicem că e vorba de o cină romantică în doi, se preuspune că la asta te duci să te bucuri de companie nu să te ghiftuieşti.
Se achiziţionează 4 roşii mai mărişoare, 4 ouă, un kil de brânză uscată şi sărată, adecă nu din aia moale cu zer, ci genul care se dă bine pe răzătoare, eventual putem lua caşcaval de data asta cât te lasă punga, oricum foloseşti vreo 4 linguri dar ziceam să îţi rămână şi de sendvişuri şi un pachet de unt, un pachet tot în ideea să ai şi al micul dejun dacă rămâne invitatul peste noapte şi are obiceiri din astea barbare cum ar fi mâncatul dis de dimineaţă.
Aaaa şi era să uit două beri, de preferat negre, în lipsă de merg şi din alea cu diverse gemuri de fructe, mai puţin Tuborg Exotic care o crimă împotriva papilelor gustative, sau era că nu ştiu dacă mai există.
Ajuns acasă te speli naibii pe mâini, desfaci o bere şi bei aşe un gât lung, apoi evaluezi situaţia că tot suntem un neam de strategi. Iei un cuţi şi tai capacele la roşii, a se citi partea aia de care sunt ele legate de vrej (daca tot nu ti-e clar apelează la DEX sau wickipedia), nu tai mult, cât să poţi ajunge la seminţe.
Dacă eşti bucătar categoria Chuck Norris te uiţi la roşie şi ce trebuie să iasă pleacă singur, pentru categoria MasterChef scoţi cu un cuţit seminţele şi laşi numai pulpa, pentru novici lasă dracului cuţitul că poate te tai şi scobeşte calm cu o linguriţă, cu grijă să nu scoţi pulpa din roşie şi să nu o înţepi.
Mai ia un gât de bere, dă un praf de sare în roşie, praf am zis nu juma de kil, presară roşia pe interior cu brânză rasă, sparge un ou în ea, mai dă un strat de brânză şi dacă ţi-ai pus în cap să nu termini viaţa asta cu rinichii tăi încă unul de sare, dacă îţi sunt simpatici rinichii dă cu piper. În moţ pune aşa cât unghia degetului meu mic ( am mâini anormal de mici ) un boţ de unt.
Mai ia un gât de bere, repetă operaţiunea pentru toate roşiile, transferă operele pe o tavă cu un deget de apă pe fund şi vâră tava în cuptorul preîncins pe la 150 de grade. Amu’ io am un jaf de cuptor electric o turcochinezărie care termină treaba în vreo 10 minute, tu fii deştept şi adaptează-te cuptorului tău, verifică eventual cu o scobitoare.
În maxim 15 minute, adică până e gata berea, trebuie să obţii ceva de genul

Bravo tocmai ţi-ai câştigat dreptul la un duş şi berea doi.




7 comentarii:

  1. citisem şi aseară! sună teribil de tentant. cred că o s-o fac şi eu!
    dar cel mai mult mi-a plăcut felul în care ai scris reţeta. chiar nu te ştiam aşa jucăuşă!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eh ma dau eu asa sobra dar e numai de reclama :)

      Ștergere
  2. Te-am descoperit prin intermediul Iulianei si de atunci iti savurez fiecare postre. La aceasta am ras in hohote, iar reteta am sa o incerc cu siguranta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta e delicioasa, e preferata noastra de vara, iar blogul Iuianei excelent la casa omului si eu plec de acolo in excursii pe alte bloguri :)

      Ștergere
  3. Mi-a placut mult. Reteta si felul in care ai povestit-o. Faci treaba buna tu, stiai? Sigur ca stiai.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca-i delicios....
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  5. Hai, cu blogul cu retete!
    La multi ani si primavara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis