duminică, 19 ianuarie 2014

11 pasi de optimist

Mi-am făcut planuri de an nou ca noi toţi, m-am decis să  mă schimb ca în fiecare an al vieţii mele şi............
Vă aşteptaţi să spun că nu am făcut-o nu? Ei bine, nu e aşa, nu pot spune m-am schimbat pentru că e un proces continuu care nu se va opri vreodată, pot spune numai că am început să mă schimb.
Cu organizarea încă mai lucrez dar o să ajungem şi acolo, la momentul magic în care ziua va avea suficiente ore să pot face tot ce am de făcut şi încă să îmi rămână timp.
Azi o să vorbesc însă despre atitudine, despre cum viaţa se vede difertit după cum o privim, chestie nu numai psihologică, mai degrabă fizică aş zice aducându-mi aminte vag despre povestea corpurilor în funţie de sistemul de referinţă. Exemplul acela clasic conform căruia mie care am picioarele bine prinse pe pământ mi se pare că el este în repaus în vreme ce un observator aflat în spaţiu o să îl vadă în mişcare şi culmea amândoi avem dreptate.
Să revenim la atitudine şi la modul în care ea ne poate schimba viaţa, dap merge şi din direcţia asta, nu numai o viaţă minunată te va face mai optimist, nu e incredibil că un pic de optimism îţi poate îmbunătăţi viaţa?
Şi în fond ce te costă? Încearcă vreo câteva săptămâni şi dacă la finalul lor vei fi la fel de nefericit ca la început poţi oricând să îţi iei înapoi vechile moduri de reacţie.
Şi cum ne-am obişnuit să avem liste pentru orice uite că se poate face o listă cu paşi de urmat ca să fii mai fericit.
       1.Fii recunoştinţă. Spun asta pentru că aud de multe ori gândeşte cu recunoştinţă sau mulţumeşte sau altceva mai puţin puternic. Centrează-te pe sentiment, nu îl încerca ocazional, o dată sau de două ori pe zi, imprimă-l în fiecare secundă de reacţie, gândeşte-te la ea până când îţi va fi la fel de automată ca respiraţia, până când nu te vei mai opri să te întrebi „Eu ar trebui să fiu recunoscător pentru asta sau nu?”
         2. Alege să fii fericit, crezi sau nu fericirea nu vine din exterior, NICIODATĂ, din afară poate ploua cu lucruri bune, dacă tu nu te-ai decis să te bucuri de ele, dacă tu nu ai ales să fii fericit e  inutil. Nu contează că ai o sănătate perfectă, să fim serioşi, în cea mai mare parte a timpului nici nu ne dăm seama ce binecuvântare e că nu ne doare nimic, că eşti bogat ca un Cresus, câte cântece, poveşti şi zicale cu „banii nu aduc fericirea avem”?, sau că eşti iubirea vieţii cuiva, „dragostea nu ţine de foame nu?”
         Dacă vrei poţi cârcoti împotriva a orice, dacă vrei poţi fi fericit în orice circumstanţe, totul se reduce la voinţa ta.
3. Scoate din vocabular cuvântul „problemă”, o să rezolv şi problema asta sună într-un fel aducător de necazuri. Schimbă-ţi optica şi vezi ce poţi obţine din fiecare situaţie, în loc să te întrebi cum o să o repar şi pe asta întreabă-te ce lucruri bune o să capăt de data asta.
4. Ţii minte starea aia pe care o ai în dimineaţa în care pleci în vacanţă? Amu’ nu crez că toate vacanţele merg perfect cap coadă, dar totul e o aventură, e vacanţă, e lejer, e trecător. Ştii ceva? Nici viaţa nu durează la infinit şi ea e o aventură şi destul de trecătoare, de ce să nu tropăi bucuros în fiecare dimineaţă bucurăo că o să vezi, faci, auzi, gândeşti şi simţi atâtea lucruri? De ce să nu fie fiecare zi o vacanţă?
5. Îmi place asta de la americani cred: „Opreşte-te şi miroase trandafirii” sau liliacul sau fânul proaspăt cosit, nu prea contează ce miroşi, poate fi o tavă cu biscuiţi cu scorţişoară proaspăt scoşi din cuptor. Ideea e să te opreşti, să nu alergi în continuare stresat şi cu mintea fixată pe un singur aspect, opreşte-te adu-ţi aminte că viaţa înseamnă mai  mult decât banii tăi, decât munca ta, decât relaţiile tale, schimbă perspectiva, urcă la 10 km deasupra şi  vezi ce mai pare important sau sari peste 5 ani în viitor şi vezi care din aspectele care azi de seacă de puteri mai este de actualitate.
6. Fă-ţi timp 5 minuite dimineaţa, înainte să te dai jos din pat sau în timp ce te speli pe dinţi ori faci cafeaua şi găseşte lucruri bune despre ziua care urmează, trebuie să fie ceva bun  în fiecare zi, chiar dacă e vorba numai de o cană de cafea pe care abia aştepţi să o bei, de un film pe seară, de o întâlnire cu un prieten, centrează-te pe evenimentul acela, lasă-te cuprins de anticipaţie, de bucurie şi ignoră restul. Grijile atrag griji, bucuria atrage bucurie. Dacă ceva merge prost o să meargă şi dacă te gândeşti tu toată ziua la el, singurul lucru pe care îl obţii este că în loc să meargă ceva prost o oră, o să meargă vreo 14 ore cât te gândeşti tu la el.
7.Fii conştient de lucrurile bune, joacă-te, dap soluţiile mele sunt mereu al nivelul până în 5 ani pentru că până atunci nu reuşim să învăţăm să fim nefericiţi. Vorbeşte constant cu tine şi provoacă-te să găseşti 3 sau 5 sau 7 lucruri bune despre tot ce te înconjoară. „Uneori, înainte de micul dejun, încerc să cred 6 lucruri imposibile”, nu avea draga de Alice dreptate?
Înainte de micul dejun încearcă să crezi 6 lucruri imposibile şi minunate.
8. Mi-e greu să traduc şi parcă sună mai bine în original „Fake it till you make it” nu contează că nu eşti optimist sau fericit sau sănătos sau bogat chiar acum, poartă-te ca şi cum ai fi, vorbeşte cu tine însuţi ca  cum tot ceea ce îţi doreşti s-a întâmplat. Nu te uita că sună prosteşte.
Dacă vrei bani gândeşte-te la lucrurile pe care le vei cumpăra, fără să îţi atragi atenţia că nu îţi permiţi, eşti numai tu cu tine, bine, dacă eşti curajos poţi merge chiar în magazin şi poţi proba lucrurile pe care le vrei, doar nu e obligatoriu să le şi cumperi.
Dacă încă eşti la regim fă-ţi meniuri cu toate bunătătţile interzise acum de parcă le-ai pregări pentru cină, gândeşte-te cât  te vei bucura sâmbătă la tenis sau al dans, fără să îţi priveşti piciorul dureros.
Aşa cum spuneam mai sus joacă-te, te-ai gândit vreodată câte din jocurile copilăriei tale se repetă acum „pe bune” în viaţa ta? Crezi că e o întâmplare ?
9. Stai pe lângă optimişti, renunţă la colega cu care faci schimb de plângeri în încercarea de a determina care din voi e mai neferictă, ghinionistă şi bătută de soartă, stai pe lângă cei care au vise şi apoi proeiecte şi apoi realizări, pe lângă faptul că vei învăţa câte ceva de la ei, entuziasmul ca şi depresia sunt contagioase, nu ai cum să nu fii influenţat de bucuria lor de viaţă.
10. Ţii minte cum ai început ziua? Cu cele 5 minute de anticipare bucuroasă? Înainte să adormi gândeşte-te la lucrurile  BUNE pe care le-ai trăit, te poţi juca un pic să le faci chiar mai bune în mintea ta şi uite cum ai reuşit să te bucuri de 3 ori de acelaşi lucru, aşteptându-l, trăindu-l şi amintindu-l, eu zic că e destul de bine pentru o zi.
11. Nu te mai expune factorilor negativi: ştirile de la ora 5 sau de fapt de la orice oră, filmele de groază sau tragediilor, emisiunile inutile care disecă viaţa altor nefericiţi, emisiunile apocaliptice care te avertizează despre pericolele de a bea apă, ceai, lapte, cafea, suc de fructe şi de principiu orice, în fond după unii şi respiratul e nociv.
Stai că nu am terminat, ştiu am scris prea mult, dar aşa sunt eu vorbăreaţă şi îmi place la nebunie treaba asta. Scoate măcar punctele principale la imprimantă, pe o pagină şi pune-o în portofel, aşa-i că nu mai pare gol? Mai pune una pe uşa frigiderului şi una pe dulăpiorul din baie. Dacă vrei rezultate şi mai rapide ia una şi la lucru.
Acum notează pe ceva, poate fi un fişier word, cum te simţi acum raportat al viaţa ta, citeşte şi aplică regulile 30 de zile, mai scrie un fişier word despre viaţa ta şi fă încă o tură de 30 de zile cu fişierul corespunzător.
După 2 luni reciteşte primul fişier, apoi al doilea şi al treilea. Aşa-i că s-a schimbat ceva în bine?




6 comentarii:

  1. Foarte interesanta postare. Dar mai interesant mi s-a parut ca pot sa fac stelute rosi cu cursorul pe ecran. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Stiam eu ca esti de-a mea si prinzi esentialul, sunt fulgi de nea pe care i-am "furat" de pe blogul Irinei http://dulcecasa.blogspot.ro/ :P

      Ștergere
  2. Eu eram atât de absorbită de ce citeam, încât am obsevat destul de târziu că eu, cu mişcările mele, provocam ploaia de stele roşii! Şi am fost fericită să constat, apoi nu mai puteam fi atentă la conţinut!
    Eu chiar fac unele dintre aceste lucruri, sunt fericită de ce am şi de ce pot face ... le voi încerca şi pe celelalte!
    Mulţumesc, Mihaela!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si eu incerc sa le aplic in fiecare zi mai bine, mai consecvent, nu merge intotdeauana dar efectele se simt si se simt minunat
      Multumesc pentru timpul si atentia ta :)

      Ștergere
  3. Cu alte cuvinte: Ești ceea ce gândești. :)
    (Și nu-s fulgi de nea, ci niște păsărele roșii; să le numim ale fericirii de-acum încolo. :) )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sa stii ca am ajuns la concluzia ca esti ceea ce gandesti mai mult decat ceea ce mananci sau respiri sau altceva. :)
      Le-am zis fulgi ca asa scria de unde i-am descarcat, mie una mi se par petale de pom inflorit :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis