vineri, 20 decembrie 2013

Dieta usurica

Şi mă plimbam nevinovată pe net când am citit prima data povestea asta cu Lana del Rey şi am ignorat-o complet şi instant în vreo 2 secunde, nici măcar nu m-am obosit să comentez pentru că fundamental mă doare în başcheţi ce face femeia cu viaţa ei.
Am o obsesie mare cât China cu Summertime sadness, aud permanent melodia asta în minte de vreun an deja cred, îmi plac şi alte melodii ale ei dar altfel poate să arate oricum şi să pozeze în orcie poziţie vrea ea, mie mi-e egal. Cum fotografia cu pricina nici nu mi-a vindecat obsesia nici nu mi-a stârnit vreo altă afecţiune psihică am trecut la articolul următor şi am uitat.
Şi aşa ar fi rămas dacă nu voiam să văz ce a făcut Lavinia cu poliţia la Londra, numai că acolo în loc de povestea cu poliţişti am găsit asta. Punct de vedere pe care l-am înţeles la fel de complet şi culmea m-a pus pe gânduri.
Dacă mă citiţi de ceva vreme nu veţi fi deloc surprinşi în ce direcţie mi-a plecat mintea . Am decis să intru la dietă, acum în prag de Crăciun, o dietă sufletească să zicem.
Acum strângeţi o grămadă de pietroaie să aruncaţi cu ele, urmează o declaraţie cutremurătoare şi nu vă voi purta pică dacă nu mă veţi mai citit ever veci şi în viaţa voastră.
Îmi place literatura uşoară. Mă dau în vânt după cărţile Amandei Quick, ale lui Jude Devereaux şi parcă şi Nora Roberts. Citesc până la epuizare romance-uri calificate de 2 lei 30 care se termină garantat cu bine, în care alergăm 300 de pagini cu probleme serioase cum ar fi cârlionţul rebel sau balul nu ştiu cărei contese.
Ador poveştile de dragoste de familie să zic aşa în care un volum tratează viaţa fratelui mare şi următoarele 7 vieţile celorlalţi de fraţi care se împletesc în dinastii.
La fel de mult îmi plac comediile tâmpite cu un el şi o ea, care se termină cu ditamai nunta, cele cu familii mari plecate în vacanţe, musicalurile, filmele Disney.
De azi refuz să mai citesc vreo carte serioasă în care se studiază putregaiul sufletului omenesc, refuz să mai văd filme în care toată lumea moare sau pierde sau se desparte. Adio, drame şi tragedii greceşti în 4 acte.  Adio, Tolstoi şi Faulkner.
Viaţa are destule felii amare, de ce naiba mi-aş cultiva şi în timpul liber tristeţi slave şi însingurări americane. De ce avem cultul durerii? De ce ridicăm în slăvi cărţile care îţi lasă găuri în suflet şi cuie în minte ? Când aţi citit ultima dată o cronică literară de genul „excepţională poveste de dragoste cu final fericit pe care v-o recomandăm din tot sufletul”?
Nu, noi le denumim cărţi de vacanţă, numai bune de citit în baie, literatură uşoară şi refuzăm să recunoaştem fie şi picaţi cu ceară că am prefera să citim asta decât o carte la care să te întrebi al fiecare trei cuvinte „Ce mama dracului a vrut să spună autorul?” şi să descoperi după ani şi ani că el săracul nici nu avusese în minte metaforele cu care l-am cadorisit noi prin interpretare.
Văd zilnic căţei abandonaţi, pisici costelive, bătrîni trimişi în stradă să se descurce şi copii puşi la produs la semafor, nu vreau să mai şi citesc despre ei.  
Pascal avea o vorbă bună „Dacă mă încred în Dumnezeu şi El există, câştig infinit. Dacă mă încred în Dumnezeu şi El nu există, nu pierd nimic.”, tot mai des aud că devii ceea ce gândeşti, că viaţa ta reală este o reflecţie a gândurilor pe care le-ai crescut cu grijă în liniştea minţii tale, dacă nu este aşa şi eu îmi voi hrăni mintea şi inima numai cu poveşti frumoase, nu am pierdut nimic, dar dacă este aşa şi eu îmi ocup gândurile cu tristeţe m-am asigurat de o viaţă nefericită.
Şi atunci de ce ne tot batem cuie în talpă şi nu trecem toţi pe dieta veselă?


4 comentarii:

  1. Pai, da. Si eu m-am saturat de mult timp de literatura "grea", ai mare dreptate. A, si ma uit la desene animate, care e problema?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desenele animate sunt cele mai bune, cata vreme nu-s alea cu batai pe care le vede nepoate de i-au iesit ochii din cap ca la melc

      Ștergere
  2. Mai femeie, unde zisei io sa te duci sa citesti literatura cu probleme existentiale care constau in bucle rebele si hepi end? Vrei sa ma acuze lumea ca indepartez tineretul de marii clasici cu postarile mele naive? :))) Io doar zisei sa ne simtim fiecare bine cu burtica noastra moale si sa le lasam si pe altele sa se simta la fel. Ma simt ca un autor neinteles :)))))) Una peste alta, si eu practic dieta asta. Doar ca eu ma rasfat cu autobiografii :)) Si cu seriale de 2 lei si cu desene animate, cum zicea cineva mai sus. Si multe altele. Fac atatea lucruri cretine ca ai zice ca am retard :)))))))))) Cretine in acceptiunea societatii. Mie mi se par misto ca ma lasa cu gura pana la urechi, which is good!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Este clar suntem doua autoare neintelese, asa am io obiceiul plec de la o discutie despre filozofi si ma trezesc cu gandul la principiile mecanicii, putere de concentrare mare ce vrei.
      Si eu marchez seriale de doi lei, sunt mare fan Disney Chanel ceea ce spune tot iar desenele moderne mi se par al dracului de violente, daca nu-s clasici nu ma uit.
      Despre carti numai de bine, macar eu citesc ceea ce nu se poate spune despre multa lume, chiar amu' de Craciun atac Harry Potter volumele 4-7 ca in romana n-am apucat sa le citesc :P

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis