miercuri, 25 decembrie 2013

Azi NU

Dap, e ziua de Crăciun şi eu scriu, nu-mi plângeţi de milă, puteam să scriu ieri şi să îl progamez să apară azi, puteam să îl am scris de o lună şi să nu mişc azi nici un degete sub bucuria sarmalelor şi mesajelor de Crcăiun fericit. Eu am ales să nu, eu am ales să îmi desfăşor ziua de azi sub semnul lui  „nu” şi nu e de rău, e de bine.
Ştiu conform cărţilor de gândire pozitivă Universul nu aude „nu” şi îţi dă forma pozitivă a ceea ce gândeşti, eu mă îndoiesc că pe univers îl doare în başcheţi de afirmativ, negativ sau condiţional optativ, pentru univers contează energia ta, starea ta de spirit, dacă tu alegi să nu râzând cu gura până al urechi şi cu sufletul uşor atunci va fi aşa cum vrei tu.
Şi Dumnezeu operează după aceleaşi principii, mai bine nu cu sufletul în pace decât un da scrâşnit pe care nu ţi-l doreşti, o reţetă sigură să se aleagă praful de ceea ce vrei în toate religiile.
Aşa că azi nu mă odihnesc, azi scriu ca în toate zilele pentru că scrisul îmi umple mintea de idei, inima de bucurie şi mă face să zâmbesc, sigur aş putea să stau nostalgică sub bradul pe care nu l-am împodobit şi să meditez dar de ce m-aş opri să fac ceva ce îmi place numai pentru că e Crăciun? Pentru mine asta e o bucurie de ce să mi-o neg?
Aşa că azi nu voi vărsa un singur cent în bugetul operatorului de telefonie mobilă cu sms-uri disperate care să vorbească de lumini şi speranţe. Bine, chiar dacă le-aş scrie ar fi acoperite de abonament dar aleg să nu o fac. Am trimis felicitări din alea demodate de carton cu poşta, felicitări scrise de mână cu scrisul meu de pisică aristocrată ( adică se vede superb dar nu ai idee ce o scrie de fapt) şi atât.
Azi nu îmi vizitez rudele şi nici nu le sun, dacă 364 de zile pe an nu avem ce să ne spunem de ce ne-am strica o zi foarte frumoasă de altfel  să schimbăm banalităţi despre vreme şi durerile de oase?
Azi nu mă îndop cu bunătăţile din cămară, stomacul meu nu pricepe că e Crăciun şi trebuie să cuprindă în mod magic mâncarea pentru vreo trei zile şi nici fierea nu va începe miraculos să funţioneze pefect, aici poate e vina mea dacă îi citeam din timp Povestea de Crăciun poate nu se mai credea Scrooge prima versiune.
Azi nu mă opresc din planurile pentru anul viitor că nu îmi vine în cap nici o zi mai bună pentru a ţese vise senine decât o zi în care roţile mersului lumii se opresc în loc şi te lasă să te auzi gândind.
Azi nu voi pretinde că sunt  mai bună decât de obicei pentru că mi se pare aiurea să fiu ipocrită fix de Crăciun, ori reuşesc să fiu în fiecare zi un pic mai îngăduitoare, ori nu umblu cu cioara vopsită.
Voi ce faceţi azi?


4 comentarii:

  1. Sa mor eu daca am dat vreun semeseu, daca am vizitat pe cineva sau am mancat vreo sarma azi! Fataa, noi din ce specie facem parte? Drept sa spun m-a mancat limba toata ziua sa le urez tuturor "pasteti fericiti"... :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ba sarmale am mancat, din spirit de economie se intelege, daca tot erau facute de ce sa se strice? In rest am fost la fel de cuminte ca tine dar sa nu mai spunem se prind naibii astia ca suntem extraterestre :P

      Ștergere
  2. :). Creca e de la ceva. Sincer, citesc asta la ceva timp dupa Craciun. Si raman surprins. Nici eu nu am trimis nimic, nici un mesaj, nici o sarma, si alte alea. Bine, nici nu am primit, ca nu e primul an cand fac asta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. As putea fi profunda si sa spun ca este o reactie impotriva consumatorismului cu care suntem indopati de toate mediile posibile dar prefer sa fiu eu si sa pretind ca e un virus, nu e exclus sa apara curand si un vaccin impotriva lui, ca prea a inceput sa se "ia":P

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis