luni, 30 septembrie 2013

Rosu, galben, verde

         Plouă de ieri. De dimineaţă am ieşit împotriva voinţei mele afară din casă, trebuia să ajung la lucru, bine, aş fi putut evita asta, aş fi putut suna un prieten, amâna nişte lucruri, aş fi putut sta cuminte la căldură privind ploaia cenuşie de afară. Dar am ieşit, când eram mică mama mea m-a învăţat că trebuie să faci ce ai de făcut chiar dacă nu îţi place, chiar dacă nu îţi cântă inima de bucurie, te vei simţi bine mai târziu, privind în urmă .
         Vremea era ciudată, era un viscol cu ploaie şi înaintam încet ca melcul pentru că vântul mă împingea înapoi pe mine şi umbrela mea deschisă împotriva lui. Înaintam încet pentru că având în faţă umbrela nu vedeam pe unde merg, pentru că la câţiva paşi priveam în faţă pe lângă ea să fiu sigură că intru în vreun stâlp.
         M-am oprit la semafor, departe de marginea trotuarului  pentru că aveam roşu, pentru că vântul era foarte puternic şi mă împingea să fac câte un pas înainte fără voia mea şi nu aş fi vrut să-l fac pe şosea, pentru că nu voiam să mă stropească maşinile.
         M-am oprit la semafor şi i-am privit pe cei doi puşti care au traversat o stradă  în fugă pe un verde clipocind şi apoi fără să respire şi fără să se uite s-au avântat în traversarea altei străzi pe roşu.
         M-am întins să-i prind de guler, de haine, de orice  dar au fost mai rapizi decât mine, m-am rugat concentrat în 5 secunde cât în ani întregi şi am fost fericită când maşina care avea tot dreptul să treacă pe strada aia s-a răsucit în mijlocul intersecţiei patinând pe apa care băltea.
         L-am înţeles pe şoferul care a coborât tremurând de la volan  fără să mai bage de seamă vijelia de afară şi a zis ceva mustos despre mamele celor doi şi deşi sunt pacifistă l-aş fi ajutat să le tragă o mamă de bătaie dacă mi-ar fi trecut prin faţa ochilor.
         Când îţi laşi copilul de 8 ani să meargă singur la şcoală prin centrul unui oraş foarte aglomerat asigură-te că ştie ce înseamnă roşu şi verde, că se va opri când trebuie chiar dacă nu trece nici o maşină,  chiar daca se grăbeşte, chiar dacă vremea este îngrozitoare, că înţelege ce se poate întâmpla dacă nu face asta.
         Altfel, copilul tău, pe care îl iubeşti va deveni o amintire şi  viaţa din el se va scurge într-o simplă pată de culoare, o pată roşu violent, un altfel de semnal de atenţie pe caldarâm pe care ploaia o va spăla.

         Azi voiam sa sar peste psiluneli, să îi las pe ceilalţi dar nu vreau să mai vad astfel de pete niciodată aşa că am scris.

6 comentarii:

  1. Asta-mi aduce aminte de o scenă la care-am asistat din întâmplare.
    Aşteptam la semafor. Era roşu, dar nu se apropia nicio maşină.
    - Hai, i-a spus un bărbat de vreo 30 de ani băieţelului de vreo 6-7 care-l însoţea.
    - Da' e roşu, tati, a protestat copilul.
    - Lasă, mă, când eşti singur treci numai pe verde, cu mine treci şi pe roşu.
    Şi au traversat împreună.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu am copii, dar dacă aş avea cred că aş muri de spaimă la toate pericolele ce îi pândesc. Măcar de ar citi cei ce s-au infăşurat sub picurii de ploaie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Poate că n-ar strica să-i mai și supravegheze părinții câteodată.
    Nici eu nu eram acasă când plecau copiii mei la școală, fiindcă lucram, dar i-am urmărit de câteva ori cum merg și le-am dat de înțeles că lucrul ăsta se poate întâmpla oricând, așa că erau destul de atenți în situațiile astea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asta zic si eu, nu poti sa ii dai drumul singur pana nu te-ai asigurat ca se pot descurca si or sa procedeze cum trebuie si cand nu esti in spatele lor

      Ștergere
  4. Din pacate se intampla foarte des tragedii de genul asta, bine ca s-a evitat una , poate a fost si prezenta ta benefica oarecum

    RăspundețiȘtergere
  5. Marti, pe ploaia infernala, o masina a lovit pe trecerea de pietoni (fara semafor, e drept!) niste liceeni care au zbughit-o bezmetic fara sa se uite si cu glugile trase pe ochi. Nu i-a storcosit de tot, doar i-a sifonat dar au ajuns la spital. Cand ies elevii de la scoala trecerea aia e un calvar pentru soferi caci toti traverseaza dupa bunul plac.

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis