joi, 12 septembrie 2013

4 fiţe şi un fiţoi

Nu m-am uitat de mult la tv şi rău am făcut. Aseară dacă nu mă aşezam din greşeală pe telecomandă aş fi ratat o emisiune delicioasă pe Pro tv , o demonstraţie veselă a principiului că Prostia umană este infinită. Am prins emisiunea târziu dar diseară am de gând să savurez partea a doua în timp ce împletesc ceva.
Cred că emisiunea se numeşte Patru nunţi şi o provocare şi presupune un juriu format din 4 mirese care îşi critică şi foarfecă şi notează una alteia nunţile urmând evident ca perechea cu cel mai mare punctaj să primească un premiu.
Din capul locului avem deci 4 oameni care pentru ceva bani au decis să împartă cu naţiunea propria nuntă, ceea ce spune tot despre participanţi. Dar de mult nu m-am simţit aşa inteligentă ca aseară, deşi cu un pic de amar în cerul gurii îmi dau seama că oamenii ăia pe care i-am văzut eu aseară sunt reali, mă întâlnesc cu ei pe stradă şi prostia de care dau dovadă pe sticlă se aplică în mai tot ce fac.
Aşa cum spuneam am prins partea a doua, adică nunta lui Nicuşor Coroamă după care nu prea m-am dat eu în vânt nici la Master Chef aşa că nu mă aşteptam să-mi fie simpatic nici aici.
Au fost însă adorabile fiţele celorlalte 3 mirese din care unul era de fapt mires că omul era gay şi nici măcar unul cu stil.
Totul le-o puţit la nunta aia la ţară şi  nu s-au abţinut să-şi exprime părerea fără să se gândească dacă spusele lor vor dăuna imaginii mirilor sau imaginii proprii. Nu ştiu formatul emisiunii dar mă gândesc că ar fi prins bine şi un vot de la public în afacerea asta.
Întâi au fost profund îndureraţi că mireasa a decis să facă poze pentru albumul de nuntă undeva sus la mânăstirea Putna. Adică Doamne Dumnezeule să se ducă ei cu o maşină off road pe coclaurile patriei ? Staţi liniştiţi că nu i-a pus nimeni să urce pe jos, numai că miresul şi una din mirese aşa au făcut. S-au scoborât din maşină şi au luat cărarea de munte la picior, plângându-se că li se rup sandalele că e drumul pavat cu pietre ascuţite. Ăăăăăăă serios ? Cărarea de munte ? Când un om decide să urce pe munte în rochie lungă şi sandale o fi vina muntelui că nu oferă condiţii sau prostia bipedului ?
Pozele le-au plăcut la final, chiar şi dorinţa mirilor de a purta costume naţionale cu ocazia asta, pe hârtie s-o văzut bine, şi-ar face şi ei poze din astea.
Apoi am participat la suferinţele miresului, care simţea presiunea publică, pentru că oamenii se uitau la el şi spera că nu o să aibă probleme că e gay, mda că fix orientarea lui sexuală îi preocupa pe oameni. Mă gândesc că e logic să se uite lumea la tine când eşti străin şi aterizezi într-o comunitate restrânsă în care toţi se ştiu dintotdeauna, se uită şi ei la elementul de noutate nu ?
Evident toate miresele au suferit ca mirii au purtat haine clasice de nunta si nu costum popular ca restul invitaţilor de parcă la propriile nunţi ei vor purta ţinute care să se piardă printre ale invitaţilor.
Nu am terminat cu problema asta şi a început drama iertăciunii. Cum adică să îţi ceri iertare de la părinţi ? Miresul a concluzionat că e o idee ridicolă, una din mirese a decis că e mai logic să îi tragă lu’ mă-sa cu un bolovan în cap, a treia a fost relativ contra dar după ce a bocit un pic emoţionată la treaba asta s-a abţinut.
Amu’ când tu, bărbat,  te pregăteşti să te căsătoreşti cu un alt bărbat cred că ţi se cam fâlfâie de tradiţii, numai că oamenii ăia erau la ţară, acolo lumea încă merge la slujbă la biserică duminică dimineaţa şi cât sunt eu de ortodoxă din an în Paşte mi-aduc aminte că, cununia este una din cele 7 taine. Mi se pare perfect logic să te curăţi înainte de a o primi şi nu mă refer la a face o baie şi o vizită la spa să îţi scoată punctele negre, trebuie să fii în pace sufletească deci logic să îţi ceri iertare de cei cărora fără doar şi poate le-ai făcut destule, părinţii.
Înaintea botezului se leapădă naşul de satana pentru tine, în slujba de maslu se roagă preotul dar când eşti viu, major şi vaccinat, unele treburi trebuie să le faci personal.
Ba chiar în drum spre biserică juratele au reuşit să se certe între ele pe tema plânsului,  una nu pricepea nici de ce şi-a cerut Getuţa iertare în loc să îi tragă maică-sii vreo scatoalcă, nici de ce a plâns, când cealaltă a avut tupeul să îi amintească de propriile lacrimi la momentul punerii basmalei a avut aşa un atac de nervi că a dat buzna în grădina unui gospodar să mănânce ceva mere numai să nu o pocnească pe cealaltă.
Mai e cazul să spun că slujba li s-a părut că ţine prea mult ? Într-o nuntă în care indiferent de ce se apucau nuntaşii îşi făceau cruce şi ziceau cu « Dumnezeu înainte « ?
O altă tragedie naţională a fost restaurantul, nuş cum se face că în Bucovina nu se găsea un Hilton să se simtă ei trei în largul lor. Şi mâncarea o avut probleme , aşa de proastă a fost că uneia din miresele jurate i-a plesnit rochia pe ea de la îmbuibare, mi se pare logic că femeia ciugulise clar numai cât să nu moară de foame. Oricum îndureraţi că meniul nu a avut mai multe mâncăruri tradiţionale ( ciorba rădăuţană cred că e de fapt de provenienţă franţuzească ) au regretat la fel de profund că masterchefii au gătit numai friptura pentru le-or mers al inimă tradiţionalele roşii cherry pe pat de rucola cu care probabil mamele lor i-au hrănit din fragedă pruncie.
Programul de hore repezi de Bucovina nu a fost pe placul lor, bine că au băgat o dată Pinguinul si vreo 3 manele de s-au mai dezmorţit bieţii oameni, iar când au ajuns la dar şi notare  mi se făcuse ora de culcare deci am stins tv-ul că somnul meu e mai important decât fiţa lor.

Abia aştept să văz nunta miresului diseară, cealaltă aproape că nici nu mă mai interesează, nu de alta dar sunt curioasă cine o fi atât de nebun să-şi lege viaţa de el,  că omul singur face cât un batalion de soacre.

8 comentarii:

  1. 4 nunti si-o profanare....cam asa suna
    Schimbam canalu

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De cand sunt zen emisiunile astea ma fac sa rad din cand in cand, sper sa ma lase furtuna sa vad nunta miresului ca unii ridica prostia la rang de arta.
      Bine te-am gasit, ti-am zis ca vin sa compensez daca iti pleaca vreunul din cauza articolului cu cateii :)

      Ștergere
  2. A si...bine ai venit pe Fb:) Nice to "meet" u

    RăspundețiȘtergere
  3. Pe asta am ratat-o, dar in schimb ma mai uitam la formatul americanesc, ala de pe TLC cred. Doamne, ce idioate si alea! Dar imi place ca ai avut ambitia sa o urmaresti pana la capat. Asa am ras si eu, ca altminteri schimbam canalul instant.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dap, ma bucur sa vad ca inca rad de chestiile astea si nu am ajuns sa le consider normale :)

      Ștergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu te uita, sari peste nunta baietilor si urmareste ce se intampla dupa. La ce vorbe or sa iasa pun pariu ca abia tunci crapă furuculul!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mai sa stii ca nunta baietilor a fost cea mai bine organizata din punctul meu de vedere, chiar mi-a placut :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis