duminică, 4 august 2013

Lectia de fericire 3

Ştiu. Am tras chiulul la sfaturi de fericire, dar cum era duminică am revenit. Am ajuns la numărul 3. Seria de plângeri „Am prea multe de făcut ca să aplic ce zici tu”. Şi aşa şi este. Ai mult prea multe de făcut de principiu pentru că singur ţi-ai pus prea mult în farfurie, mai ales dacă eşti femeie.
Ai o casă de curăţat, o familie de hrănit, probabil încă o familie sau două de părinţi pe la care mai treci să dai o mână de ajutor, un copil de educat, rufe de spălat şi călcat, un serviciu, când să mai ai timp de vorbit cu tine şi răsfăţat?
Să o luăm metodic, mai bine de jumătate din lucrurile pe care le ai în casă nu îţi sunt necesare, le foloseşti o dată la 5 ani if ever, singurul lor scop pe lumea asta este să îţi mănânce ţie timpul ştergând praful de pe ele şi în jurul lor.
Lecţia de azi este fă loc în jurul tău. Începe dintr-o cameră, la alegerea ta şi 9inspectează critic toate lucrurile de acolo pe următoarele principii : îmi foloseşte? Dacă da atunci lasă-l acolo, dacă nu pune întrebarea 2: îmi place? Dacă şi aici e cu da iartă-l, probabil lucrul acela chiar are un rost în casa ta. Dar să fim serioşi câte chestii inutile păstrezi pentru că sunt cadou de la naşa mare sau mai rău, nu se ştie când ne-or trebui. Dacă nu se ştie sunt şanse mari să nu îţi fie necesare niciodată.
Decide tu ce faci cu lucrurile care au picat testul le arunci, le dai cuiva care ştii că are nevoie, găseşti o organizaţie de caritate care le strânge, vinde-le. Nu contează important este să îl pui în cutia cu pricina imediat ce l-ai analizat şi să îl scoţi din casă cu prima ocazie.
Când sunt mai puţine obiecte în casă obţii cel puţin două lucruri: mai mult timp, pentru că una este să ştergi praful de pe un raft gol şi alta de pe cele 500 de păstoriţe din porţelan cu care te-ai pricopsit de-a lungul timpului, şi curios, te vei simţi şi tu mai uşurat ca şi cum plusul de spaţiu în casă aduce un plus de spaţiu în suflet.
Pe de altă parte de ce să nu te gândeşti la principiile chinezilor, nu am idei dacă vorbim despre feng shui sau zen aici, „Naturii nu îi place vidul, ea tinde să umple golurile” dacă ai scos din casa şi din viaţa ta nişte obiecte care nu te bucurau ci ocupau degeaba un spaţiu sunt şanse mari ca în locul lor să apară lucruri minunate pe care ţi le doreai de mult timp dar nu au avut un loc în care să se manifeste.
Sfatul meu este să nu crezi că vei muta munţii din loc în prima zi şi vei reuşi să faci asta cu întreaga ta casă. O să ia ceva timp treaba pentru că oameni suntem, multe din obiectele din jurul nostru sunt legate de poveşti care ne vor reveni în minte la momentul verificării. Numai eu ştiu cât de greu a fost să fac loc în cutiile în care păstram mărţişoare de la iubirile adolescenţei mele, dar am făcut-o, acum în cutia în cauză sunt nişte bijuterii

         Foloseşte 30 de minute pe zi pentru a-ţi elibera casa, pentru a face loc noului în jurul tău şi în viaţa ta. Dacă avem vreo 80 de mp de locuinţă, pe care de regulă îi mai împărţim cu cineva, şi ţinem locul acesta aglomerat cu lucruri unde să ne mai aibă loc şi sufletul?

3 comentarii:

  1. Daca ai sti de cat timp imi propun asta ... si reusesc doar partial ....

    RăspundețiȘtergere
  2. Eu arunc tot si imi place fengshuiul de sarbatori. Fac liniste in jurul meu tocmai ca sa scutesc din munca. Si nu-mi pasa ca protesteaza restul familionului ca nu ei fac curat in casa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La mine e o chestie interesanta, eu le arunc, bunica-mea le recupereaza si le "pune bine" ca nu se stie cant it trebuie :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis