marți, 16 iulie 2013

Smartphone

Inevitabilul s-a produs, mi-am cumpărat Smartphone. Observ că îmi păstrez în continuare o anume logică strict personală care mă determină la astfel de investiţii. Mi-am cumpărat calculator pentru că voiam musai şi neapărat să mă joc Bejeweled, eh era momentul să fac un pas înainte spre tehnologie şi să îmi iau smartphone pentru că în deplasările în afara casei IVM se juca de unul singur Candy Crush Saga pe telefonul din dotare şi pe mine nu mă lăsa, cu motivarea infantilă că iar o să şterg naibii ceva de prin telefon, de parcă eu chiar am vrut să îi şterg agenda data trecută.
         Deci m-am luat de mână, m-am dus la magazin şi am ales şi eu cel mai accesibil ca preţ telefon că n-am înnebunit să dau banii de vacanţă pe ceva pe care sigur o să-l scap din mână destul de curând. Pe ultimul l-am aruncat din greşeală în cada cu apă călduţă, în afara unui scurtcircuit la nuş ce de la microfon a rezistat bine merci vreo 3 ani de al eveniment, başca multiple trântiri pe jos, că eu sunt mai pasională aşa de felul meu. Încă nu pricep de ce s-a uitat nenea doctorul de telefoane ciudat la mine când am zis că după părerea mea mobilul a scăpat aşa ieftin de la sarea de baie din cadă care era anti aging.
         Cum un smartphone fără abonament cu net e un fel de natură moartă evident mi-am upgradat şi abonamentul apoi am aşteptat calmă ca o piersică  ce se coace în soare să intre în vigoare acela nou.
         Numa’ că în ziua cu pricina am primit un mesaj conform căruia îmi intraseră minutele noi care erau tot cele din abonamentul vechi, motiv pentru care m-am deplasat la sediul operatorului să mă lămuresc. Era evident coadă, de ce naiba ai plăti tu ditamai operatorul mau mult de doi oameni care să se ocupe de sfătuirea clienţilor în ditamai oraşul? Corect nici eu nu am găsit vreun motiv pentru aşa risipă, unde mai pui că le asigură clienţilor şi condiţii, afară sunt 40 de grade deja ei stau cuminţi în sediu, în aer condiţionat şi aşteaptă, dacă erau şi nişte scaune cred că nici nu mai plecam de acolo.
         Coada nu era mare când ne-am apucat de treabă, numai 3 persoane, un domn şi două puştoaice de vreo 49 de ani bucata.
         Domnul era un consumator european, adică omul avea drepturi şi s–a informat prelung despre toate telefoanele disponibile în magazin butonând cu graţie la ele vreo de vreo 20 de minute. Sincer nu am înţeles ce îl împiedica să butoneze modele expuse că doar erau toate împrăştiate pe pereţi şi nu erau machete, la fel cum nu am înţeles nici logica în baza cărei îl întrebi pe acela care o să îţi vândă ceva despre calităţile impresionante al modelului, omul îl are la vânzare îţi imaginezi că o să zică ever acesta nu e bun e o prostie din partea angajatorului meu să îl scoată pe piaţă?
         Dacă ai curiozităţi din astea pune mâna şi citeşte nişte review-uri până te iluminezi. Probabil mintea românului de pe urmă l-a găsit fix în magazin pentru că a plecat fără să îşi cumpere ceva.
         După care au urmat cele două puştoaice. Genul sunt bătrână dar mă tratez, adică botox, piele ultra întinsă, machiaj albastru electric, top-uri ultradecoltate, fuste ultrascurte şi vreo 20 de brăţări de liceană pe braţ.
         S-au aşezat cuminţi pe scaunul petentului, au scos două telefoane identice, din alea de costă vreo 1500 de lei cu abonament de 50 de euro pe lună şi au dat glas doleanţei domniilor lor. Să le conecteze careva pe Magazinul Play că nu pot să descarce aplicaţii şi culmea nici să intre pe Facebook. Nu ştiu dacă că puteţi imagina aşa tragedie.
         Şi am stata aşa cuminţi încă vreo 30 de minute la o coadă care număra cum vreo 15 persoane  în vreme ce tanti de la ghişeu le-a pricopsit pe cele două pupeze cu conturi de gmail că nu aveau şi le-a sincronizat şi le-a conectat pe facebook şi le-a notat conştiincioasă user-ul şi parola pe neşte petece de hârtie şi el-a făcut şi neşte desene cu iconiţele care trebui apăsate şi cum.
         Cam la vremea asta am înţeles mesajul acela de pe Facebook cu ai Smartphone? Şi cum te simţi ştiind că telefonul e mai deştept decât tine? Mă gândesc serios că ar trebui să existe o lege care să le interzică oamenilor să deţină telefoane care le depăşesc inteligenţa şi nu, nu cred că e o măsură discriminatorie, cred că e o măsură de protecţie, aşa cum nu le dăm voie minorilor la alcool sau celor fără permis de conducere al volan. Ar trebui să existe un test standard pe care să îl completezi şi care să spună până la cel nivel de telefon te poţi descurca de unul singur. Dacă evoluezi între timp nu-i bai mai faci testul o dată şi schimbăm telefonul, dar scăpăm de multe necazuri pe calea asta.
         Mno acum mă duc să mai cresc nişte nivele în Candy Crush Saga că IVM e cu vreo 50 înainte şi aşa ceva este inadmisibil.

       
 

5 comentarii:

  1. Al meu se gandeste daca urmatoarea jucarie sa fie un smartphone
    Eu inca nu stiu de ce mi-ar fi necesar unul ca si asa ma sraduiesc din plin sa stau departe de lumea virtuala si nu-mi prea iese....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mah e genial, eu pierd mult timp prin salile de judecata, adica mi s-a intamplat sa stau 8 ore pentru un dosar si sa nu pot pleca de acolo ca nu stiam cand imi vine randul. Asa mai citesc, ma mai joc, mai vorbesc cu IVM care sufera prin alte sali

      Ștergere
    2. Ah, atunci ti-ai luat jucaria potrivita. La cum se schimba si legile in tara noastra, mai poti afla una , alta in timp ce ....dezbati sau astepti :D
      (nu c-ar aparea si normele de reglementare odata cu legile, dar na.....sa fie multe si pestrite , sa se vada ca se munceste)

      Ștergere
  2. Numai eu ma gandesc sa revin la clasicele butoane?:)) Pierd prea mult timp online folosind un smartphone, scade productivitatea :(

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Oricum pierd timpul ala, numai ca ma si plictisesc fara o jucarie cu mine :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis