luni, 15 iulie 2013

Je m'en fiche, tu ce mai astepti?

Stam eu aşa şi mă gândeam ca tot românul cum să mai fac un ban pe timp de criză. A nu se înţelege că mă plâng de lipsa banilor dar frate sunt în vacanţă de 2 zile întregi, m-am plictisit deja. Nu ştiu dacă pricepe cineva ce vreau să zic, nimeni nu m-a acuzat vreodată că aş fi normală dar vă pot asigura că e fascinant să fii eu.
Să revenim aveam nevoie de ceva care să îmi ocupe timpul şi mintea, ceva în care să îmi revărs potenţialul creativ şi mi-am adus aminte că, dacă am vreun talent pe lumea asta, atunci mă pricep să îi învăţ pe alţii să facă diverse.
Aşa m-am născut, adică de la grădi când îi „meditam” pe distinşii mei colegi la colorat ( nici acum nu pot crede că la 4 ani ai nevoie să întrebi pe cineva cu ce culoare să faci tu rochiţa Albei ca Zăpada), trecând apoi prin bastonaşe şi tabla înmulţirii şi ajungând la fizica lentilelor tot timpul am avut pe cineva după mine căruia să îi explic misterele universului.
Lume, lume numai azi la preţul de data trecută, cum zicea un email primit de mine azi prin care eram invitată la webminarii de făcut bani pe net, se deschid nişte cursuri absolut fundamentale care vă vor schimba vieţile şi nu aşa oricum ci din ţâţâni [ hai manuţa sus toţi care aţi dat fuga pe goagăl să vedeţi  ce e aia din care vi se schimbă viaţa (bonus veţi învăţa neşte cuvinte absolut minunate din fondul lexical românesc şi nu numai)].
Titlul cursului „Cum să ridici je m’en fiche-ismul la rang de artă în 4 paşi simpli”.
O să ziceţi că umblu cu cioara vopsită că la urma urmelor puteţi să vă enfichaţi şi singuri, fără cursuri de specialitate. Eh bine aici greşiţi, je m’en fiche nu e o treabă pe care să o aplici aşa empiric, pentru asta poţi să aplici sistemul bielă- manivelă la nivel biologic ( alt bonus aşa înjurături elegant ştiinţifice se plătesc cu bani grei la alte case .PS cititoarele sunt rugate sa intrebe masculii din casa despre ce dracu vorbesc ).
Acum serios je m’en fiche merită toată atenţia pentru că este o mare artă să te poţi detaşa. Pentru că nu înseamnă pur şi simplu nu-mi pasă, este ceva mai mult, este o stare de indiferenţă grefată pe un principiu sănătos de autoapeciere.
De regulă je m’en fiche de părerea lumii, asta nu înseamnă că o să mă dau cu capul de toţi pereţii indiferent de ce or vrea să mă sfătuiască binevoitori terţii care văd masacrul în cauză. Nu, înseamnă că am ajuns la gradul de cunoaştere a mea şi a lumii, care îmi permite să iau nişte decizii bine fundamentate şi care nu pot fi răsturnate de orice pală de vânt a unei păreri contrare.
Înseamnă că nea Gică şi baba Mariţa, aceşti guru ai străzii pe care trăiesc eu, nu vor putea să mă facă să spun că albul e negru sau măcar bej. Eu ştiu care este situaţia şi m’en fichez fără jenă de părerea lor.
Je m’en fiche de atitudinea de mic Zeus  sau Hera (după caz) a lu’ tanti de la ghişeu pentru că ştiu că el/ea este un funcţionar plătit din banii mei, indiferent că lucrează la stat sau la privat şi că de fapt pe lumea asta „Clientul nostru este stăpânul nostru”
Je m’en fiche de părerile lui IVM despre cum trebuie călcate cămăşile pentru că…. Bine aici nu am nici o bază logică numai că am avut prudenţa să-i ard vreo două la începuturi până i-a intrat în cap că sunt incapabilă de treburi complicate care presupun fier de călcat, aragaz sau aspirator. Este drept că mă consideră tehnic dizabilitată dar eu m’en fichez de părerea lui în vreme ce şăd pe canapea cu nasul în Candy Crush Saga iar el asudă temeinic călcându-şi cămăşile la 40 de grade în atmosferă. Încă aştept ziua în care îşi va da seama că hainele mele sunt călcate la fel de bine şi totuşi nu am o menajeră prin care să explic miracolul.

Aşa cum spuneam te pot învăţa să te enfichezi oricând, oriunde şi de orice şi pot oferi şi o bază de motivări extrem de adecvate situaţiei. Eu zic să băgaţi un ban în cursurile astea şi să-mi spuneţi dacă expunerea de motive nu e suficient de convingătoare să bag un L.E. cu testimoniale ale unor oameni cărora le-a transformat viaţa în aşa măsură încât acum se cred pisici şi pot fi convinşi să facă numai ce vor ei. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis