luni, 24 iunie 2013

Român

Ce-mi plac mie justiţiarii, ăia de s-au născut cu adevărurile absolute în scutec şi au rămas aşa binecuvântaţi să ştie totul o viaţă întreagă. E greu măh să fii deţinătorul adevărului absolut, te poate cocoşa mintal, pe bune. Am citit acum un blog despre cum suntem „O naţie de CURVE IPOCRITE. De  Jeguri”, nu o să pun un link spre sursa inspiraţiei că nu pierdeţi nimic dacă nu ajungeţi pe acolo.
Nici cine e autorul nu ştiu, că nu mă interesează.
Mi-aş dori numai ca oamenii să nu mai generalizeze, de ce am fi noi cu toţii o naţiune de curve ipocrite numai pentru că  mnealui autorul genialului blog s-a dat jos din pat dimineaţa, s-a privit în oglindă şi şi-a zis: Băh eşti un Jeg, o curvă ipocrită.
Nu ştiu nimic despre viaţa lui, poate aşa e, poate omul are numai o părere proastă despre el, chestie rezolvabilă cu terapie, pe mine mă enervează generalizarea, pentru că în fond lumea în care trăim fiecare dintre noi este oglinda sufletului nostru. Mie una îmi cam place naţia asta, normal că avem şi noi  uscături, la urma urmelor şi Olimpul şi Valhalla au neşte specimene nereuşite, asta nu îi face pe restul mai puţin admirabili.
Şi mă uluieşte la maxim şi motivul nervilor domnului. Aţa cum spuneam anterior a trebuit să caut pe Google sa vad cine e Alexandra Stan, dar nu văd nici în ruptul capului de ce ea e mai puţin artist decât Szobi Cseh sau care e vina ei că avea el cancer.
Şi mai e o treabă, ea a luat bătaie, adică în situaţia asta se poate face ceva, plângere, măsuri împotriva autorului, mă rog avem opţiuni, nu prea văd cum am putea să ne apucăm să alergăm cancerul cu arme şi topoare. Cum ar vrea adică poetul să luăm atitudine în situaţia asta? Care e de fapt durerea lui? Că nu există bloguri în cascadă despre boala artistului? Poate că preferăm să ne ocupăm de lucruri împotriva cărora putem acţiona, poate ne place să avem impresia că nu toate ne sunt scăpate de sub control, poate ne place să credem că putem schimba ceva.
La fel de lipsită de logică mi se pare şi trecerea bruscă la alţi decedaţi din tagmă,  Gică Petrescu mânca la cantina săracilor? Amu’ scuzaţi-mă că mă apucă şi pe mine nişte curiozităţi. Din ce câştig eu îmi plătesc contribuţii de pensie, de asigurări diverse, taxe şi impozite şi pentru că n-am mare încredere în stat mai pun deoparte şi individual. Gică Petrescu a cântat aşa de dragul de a cânta? Nu l-a plătit nimeni în vieţişoara lui? Drepturile de autor reveneau cui? De ce avem impresia că dacă unii îşi desfăşoară activitatea pe scenă ar trebui să fie mai protejaţi decât ceilalţi? Poate bunică-mea nu a fost celebră dar cumva ea reuşeşte să trăiască din pensia ei de la colectiv şi da, o ajut, pentru că sunt cine sunt azi datorită muncii pe care a depus-o în creşterea mea. Cine i-a împiedicat pe artiştii cu pricina să aibă alături pe cineva care să preia greutatea când e prea mare pentru ei? O urmă de egocentrism cumva?
Mi-aduc aminte încă de gustul amar lăsat de moartea lui Şerban Ionescu, nu neapărat de moartea lui, toţi trăim cât trăim şi după aia ne ducem, mi-aduc aminte de circul, mă rog, campania aia cu ajutaţi-l pe artist cu ceva bani că e costisitor tratamentul, la vreo trei zile după ce a murit am auzit că s-a dezbătut succesiunea, trei imobile în Bucureşti şi ce o mai fi rămas, alea nu puteau fi vândute pentru tratamentul costisitor, alea trebuiau păstrate, tratamentul îl puteau plăti şi pensionarii cu suflet mare care să îşi rupă un pic din banii pentru medicamentele lor.
Ca să revin la ideea de bază dacă autorul se consideră curvă ipocrită şi jeg are toată libertatea dar îmi rezerv dreptul ca după palma aia despre care vorbeşte în articolul anterior să nu aştept şi pumnul ci să-i trag un şut metaforic în organul gândirii. Sunt român şi nu-s nici jalnică şi nici patetică îs numai temporar nervoasă că un autodeclarat jeg s-a trezit într-o zi cu tastatura în faţa ochilor  şi a îndrăznit să scrie asta şi despre mine.



6 comentarii:

  1. Fiecare are in viata asa cum isi aranjeaza din timp..Asa a fost si cu Zina Dumitrescu, ce-au mai cainat-o toti ca a ajuns la azil si cum se poarta fiu-sau cu ea! Pai cine stie ce relatii erau in familia aia, ne place sa ne bagam in intimitatile altora si sa judecam fara sa avem habar de nimic. Bravo!Cei care judeca un popor sunt cei care stiu cel mai putin despre acesta.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mai avem si boala asta a generalizarilor, pot pricepe ca unul se simte idiot dar daca el e si roman si idiot nu inseamna ca toti suntem idioti.

      Ștergere
  2. Am dat si eu cu ochii in articolul ala si tot asa mi-a crescut tensiunea. Zic eu ca drept-credinciosul in chestiune s-a prins ce creste traficul pe blogosfera romaneasca. Si anume: boala, datul ochilor peste cap + spumitele de rigoare si patetismul. Le-a practicat optim. Ceea ce-l califica ca jeg, ce-i drept. Dar unul ma' prostut :).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cam de aia nu am pus nici eu link, n-as vrea sa ii cresc traficul nici cu aia doi cititori ai mei, chit ca s-ar duce sa-i zica de bine :)

      Ștergere
  3. Pai tocmai asta e una din 'calitatile' romanului, ii place sa-si dea cu parerea iar cand o face, o face cu trimitere catre toti, ca doar trebuie sa generalizam :) Ma gandesc daca nu cumva si-o fi inclus si rudele in afirmatia sa..

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai el face parte din natia respectiva, rudele sunt incluse oricum genetic :)

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis