duminică, 21 aprilie 2013

Redescoperirea mersului pe jos si a sapunului


În materie de cosmetice cred că le-am încercat pe toate. Asta e,  când au căutat ele în fişa de inventar nornele au considerat că mi-au dat prea multe aşa că m-au potcovit cu o piele mai „dificilă”. De fapt o piele nebună de-a binele, care se irită, produce coşuri de toate formele, până şi acolo mi se manifestă creativitatea, i se lărgesc porii de la o secundă al alta şi sclipeşte ca o tigaie de aramă bine unsă. O fericire ce să mai.
Să nu ne ieşim din minţi, am suficientă personalitate încât să-mi dau seama că nişte coşuri în plus sau în minus nu mă fac nici mai bună nici mai rea, pe mine nu sub aspectul încrederii în mine m-a afectat vreodată situaţia asta ci sub cel al confortului, prostiile astea te dor de îţi sar ochii.
De-a lungul timpului cum spuneam am încercat tot inclusiv dermocosmeticele, Vichy, Bioderma, Oxyance, La Roche – Posay, voi ziceţi eu l-am testat deja. Nu o să pretind că nu mi-au plăcut, au fost ok, pe termen scurt, adică vreo 3 săptămâni pluteam de fericire că am rezolvat în sfârşit problema după care reveneam la starea iniţială.
Amu’ deşi mie mi se păreau în regulă produsele alea, aveam o problemă, pentru nişte produse ok costau prea mult, la banii ăia ar fi trebuit să-mi asigure asemănarea instant cu Nicole Kidman. Pe lângă asta m-a apucat şi verificarea produselor componente şi nu am fost chiar încântată de câte lucruri îmi puneam pe piele în ideea că poate o ajut.
Şi aşa am început să aplic alte trucuri, m-am întors la spălatul feţei cu ceai e muşeţel în loc de apă,  la măştile cu argilă şi miere cu scorţişoară, am început să caut produsele  mai puţin radicale.
Pas cu pas m-am întors la săpun, din acela ieftin cumpărat de la plafar, săpun la care o vreme m-am uitat cu îndoieli că nu aveam încredere să aplic pe faţa mea cunoscătoare a multor branduri de fiţă ceva care mă costase  7 lei.
Dar am riscat şi a meritat. Am descoperit o gamă întreagă de săpunuri care nu cuprind 500 de mii de ingrediente cu denumiri care să-mi trezească din nou coşmarurile cu chimia organică din liceu.
Se numesc Ortos şi sunt  produse în România şi deşi nu pretind că ar trebui să cumpărăm numai produse româneşti cred că dacă avem de ales între două lucruri de aceeaşi calitate, am putea să îl luăm pe cel produs de noi care de altfel ne avantajează şi ca preţ.
Am încercat până acum trei din ele Săpunul cu argilă, cel cu borax  şi cel cu sulf şi sunt fericită să raportez că porii mei  se închid pe zi ce trece şi nu mai prezint ditamai monştrii dureroşi în cele mai nepotrivite locuri. Lucrurile merg atât de bine încât am renunţat la fondul de ten, fără de care nu am ieşit din casă ani de zile.
Pe lista mea de încercări urmează săpunul cu nămol, cel cu miere şi tărâţe şi neapărat cel cu cafea pentru zonele cu celulită, parcă l-aş încerca şi pe cel cu cătină şi sunătoare iar pentru vară cel cu castravete aşa că sună răcoros şi proaspăt.
Nu cred că e cazul să spun cum se foloseşte, faci spumă, masezi blând cam un minut clăteşti cu apă călduţă sau ceai de muşeţel în cazul meu şi gata. Aaaaa şi ai grijă să nu îţi dai cu el în ochi, dap e totuşi săpun şi ustură.
Una peste alta cred că preţul de 7 lei  nu reflectă deloc calitatea produsului, sunt sigură că aş da lejer dublu pentru el, cu atât mai mult cu cât este rezistent, cele 3 săpunuri achiziţionate la începutul lui ianuarie cred că vor rezista eroic până pe la jumătatea lui mai şi m-au costat vreo 21  lei împreună.
Cu siguranţă le voi mai lua pe cele pe care le am dar am de gând să încerc toată gama .

Plafar

3 comentarii:

  1. Notat. Ortos, de la Plafar.
    Oricum, folosesc doar săpunuri naturale, dar costă de-ţi sar ochii din cap.
    Am citit recent un articol despre cât de periculos e să te speli cu săpun lichid, oricât de bun ar fi el. Nu eram eu mare fan nici înainte, dar acum am devenit duşmanul lor pe faţă. Şi pe corp. ;))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. care din astea hidrateaza, ca creca citii in diagonala si nu ma prinsei:))))

      Ștergere
    2. Castravetele, aloe vera si argila, miere si tarate, care din astea iti pofteste pipota si cred ca nici ala cu mustetel nu are ce sa strice

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis