luni, 1 aprilie 2013

Apocalipsele


De ceva timp mă dau în vânt după filme apocaliptice. Am revăzut 2012, deşi ştiam deja că mayaşii n-au nimerit-o. Privesc într-o veselie filme cu uragane, taifunuri, supercicloane, glaciaţiuni.
N-aş putea spune ce mă atrage. Nu poate fi calitatea scenariului, ultimul la care am stat lipită de ecran vreo două ore avea în proporţie de 80% următoarele replici care se repetau aleatoriu „Bill scoate-ne de aici!”, „Tată scoate de aici!” şi  „Trebuie să plecăm de aici!”. Adică în film mai puţin scenele de vălmăşeală generală au jucat vreo 6 oameni şi mai multe maşini, că astea erau mai fragile şi cedau mai uşor decât oamenii. Aaaa şi un avion, a explodat şi acesta, la un moment dat nu m-ar fi mirat dacă oamenii plecau în misiune de salvare pe biciclete încercând să depăşească un gheţar care luneca duios spre New York cu 320 de km / h.
Şi bine am făcut că nu m-aş fi mirat pentru că următorul film apocaliptic s-a petrecut cu neşte oameni care fugeau per pedes ( adică pe jos, nu-i vina mea că la grădi m-au forţat să învăţ latina, era încă limba oficială a statului ceea ce spune multe despre vârsta mea) de un superciclon care era capabil să ridice în aer neşte portavioane.
Pe urmă a fost altul la fel de interesant în care un nor de aer rece se deplasa aşe foarte repede întâi prin Australia şi apoi pe alte continente. Adică erau undeva la minus 73 de grade celsius pe acolo şi oamenii îngheţau instantaneu, mă rog unii mai delicaţi altfel nu-mi explic cum unii deveneau statui de gheaţă şi alţii prezentau numai neşte degerături foarte urâte.Acesta nu ştiu cum s-a terminat că mi-a venit foame de la atât tensiune şi am plecat să mănânc.
Ca să nu mai zic de 2012 în care  lucrurile sunt clare se schimbă toată structura scoarţei terestre, dispariţia dinozaurilor all over again cum ar veni. Toate continentele mai puţin Africa, aia rămâne bine merci la locul ei ba chiar se înalţă un pic, ceea ce e de bine că africanii sunt săraci în genere şi io una nu am văzut africani de la mama lor îmbarcaţi pe Arcele alea care ne salvau de zor genele, că nu cred să fi avut bani să plătească biletul. Erau neşte oameni de culoare că nu crez că e politic corect să zic negri dar erau din ăştia de America.
Una peste alta privesc de zor filme apocaliptice, cred că îmi plac efectele speciale, e drept că nici nu-mi pun mintea cu ele altfel nu aş pricepe în vecii vecilor cum de nu mori de frig la 2 metri de ceaţa aia de minus 73 de grade Celsius, io care tremur când deschid frigiderul.
Ideea de bază în toate e că apocalipsa e consecinţa firească a activităţii umane, găuri în stratul de ozon, foraj pentru petrol, încălzire globală.
Toate sunt create cumva de noi şi ideile noastre inteligente. În prima fază am înjurat temeinic marile corporaţii care poluează la greu. După care am început să mă uit mai bine în jur, literalmente în jur, şi am văzut cele trei dulapuri pline ochi de hârtie care se strânge acolo de prin 2002 când am început să lucrez, adică măcar alea care au trecut de 10 ani depozitare ar putea fi duse la reciclat. Am văzut şirul de lumini aprinse din hol până în camera în care mă găsesc de parcă aş avea vreun atac de panică din cauza Omului Negru şi altele mici şi mărunte  care se adună.
Eu personal, îngerul de mine iroseşte resurse în toate direcţiile, hârtie, mâncare, energie electrică, apă aproape tot ce îmi trece prin faţa ochilor. Poate vi se pare că nu contează, că noi aruncăm numai firimituri în vreme ce grosul e poluarea industrială dar chiar şi aşa, un pom, un metru cub de apă sau roşiile alea pe care n-am mai apucat să le mănânc se adună undeva şi lasă o urmă.
Şi mă întreb unde naiba au dispărut sacoşele de pânză? De ce suntem dependenţi de punguţele alea inutile de plastic care oricum cedează în faţa unei greutăţi serioase? De ce  nu mai folosim sticlă? Absolut totul e din plastic, crema de mâini nu ar putea veni într-un borcănel de sticlă? Oricum ar arăta mai frumos. Dacă tot aveam ditamai maşinile ce ne împiedică să avem neşte borcane curate în portbagaj ca să nu ne mai cumpărăm smântâna la caserole? Chiar avem nevoie de superdetergenţii care omoară şi embrionii de bacterii? A murit omenirea pe vremea când nu spălam cu chestii atât de puternice care după ce omoară tot prin maşina de spălat se varsă într-o veselie în apele curgătoare?
Şi aş putea s-o ţin aşa la infinit, numai cu chestii mărunte fără să mă leg de faptul că nevoia mea în creştere de ambalaje din plastic, benzină, baterii, haine fără bacterii etc  va determina producătorul să mi le ofere şi cumva indirect determin şi consumul industrial.
Poate vizionarea de filme de gen nu e chiar pierdere de vreme la urma urmelor. 

4 comentarii:

  1. Ai mare dreptate. Mă uit doar la câtă hârtie se risipeşte în instituţii. De pildă, în fiecare an trebuie să depunem un dosar la CAS cu o mulţime de acte care, odată emise de instituţiile de care aparţinem, nu se mai modifică în timp. Acelaşi, an de an, deşi sunt deja în dosarele mai vechi. Sau alte aberaţii, cum ar fi prezentarea unui certificat fiscal prin care se atestă că plătim asigurările sociale, deşi exact la ei le plătim, nu altundeva.

    RăspundețiȘtergere
  2. O sa-ti dau eu o sacosa de panza dar poate n-o folosesti!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Femeie, la mine in imperiu nici macar nu exista un centru de reciclare a hartiei, sticlei etc ... nu stiu la voi in regat cum e ... aici cred ca hartia se arde pur si simplu .. alta poluare .. ce sa mai zic .....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. La noi există, inlucsiv din alea specializate, pe culori şi deşeuri: hârtie, plastic, sticlă .....

      Ștergere

Da-ti cu parerea ca e gratis