duminică, 6 ianuarie 2013

la biserica



Slujbe n-am văzut multe. Am participat, e drept sechestrată de preot, la câteva. Amu’ cât de liberă mi-ar fi mie credinţa îs fericita posesoare a unei bunici care s-ar îmbolnăvi de nervi dacă nu ar executa toate pomenile posibile pentru bunicul, ca atare dotată cu un coş cu toate cele am fost expediată la cimitir să „pomenesc la cap” că aşa ştia bună-mea că se face, în traducere liberă Padre Titi trebuia să recite vreo 5 minute în faţa mormântului neşte chestii şi să stropească cu vin.
Numa’ că popa s-o modernizat şi îi cade rău la ficat să presteze în cimitir, el musai recită poezia aia în biserică pentru roţi morţii odată, surprinzător plata nu o vrea singulară ci pentru fiecare mort în parte de parcă ar fi prestat la individual. Mno cum nu puteam să aduc un preot mai destupat la minte să recite unde trebe, că Doamne fereşte îi încălcam competenţa teritorială făcută lui cadou de biserică, m-am conformat adică să mă anunţe când începe treaba cu recitatul să-mi prezint şi eu coşul, că sincer preferam să stau afară în cimitir decât în biserică da’ nu s-a putut, dacă voieşti poezie la coş trebuie musai să participi la tot spectacolul care n-a durat decât vreo 4 ore timp în care am reţinut până şi eu care nu ascultam poezele, că nah s-or tot repetat de câteva ori.
Cum spuneam, începem cu o serie de cântece interpretate de Padre Titi, nu ai voie să stai pe scaun că doar eşti ortodox aşa că şezi în picioare şi îţi laşi mintea să umble la ale ei, până când simţi aşe un curent pe al urechi. E februarie şi afară e ger dar nu contează stăm cu toate ferestrele deschise pentru că popa se simte rău de la fumul de lumânare. Aştept cu emoţie ziua în care numitul popă se va duce la spital iar doctorul îl va ruga să revină când nu mai are nici un strop de sânge pentru lui îi e rău de la vederea lichidului în cauză, de vreme ce compatibilitatea cu condiţiile de lucru nu e musai obligatorie la alegerea unei profesii.
După o vreme observ că Padre Titi se uită câş la mine, îmi trece prin cap să mi s-or vedea gândurile pe faţă ca pe burtiera de la Realitatea TV, nope, suntem la partea aia în care se îngenunchează şi io nu execut, în primul rând că am genunchi sensibili al frig şi nu văz de ce i-aş trânti de cimentul îngheţat de jos, că n-am citit nicăieri prin Biblia „ dobândeşte neşte boli articulare întru slava mea”, subsidiar pentru că va trebui să ridice cineva toate babele care s-au conformat şi vor înţepeni în poziţia asta.
Buuuun, Padre Titi a cântat cam  a patra oară aceleaşi lucruri, după mintea mea am fi scăpat, după mintea lui e momentul ideal să ne citească asistentul mnealui, parcă ţârcovnic se intitulează din vieţile sfinţilor sărbătoriţi în ziua aia.
Amu’ pe bune eu nici din presă nu citesc Cancan şi alte alea care se ocupă de viaţa cuiva pe principiul că fiecare face ce vrea cu viaţa lui, dar ideea de groază e că omul era semianalfabet, imaginaţi-vă numai cum se simte unul care a tremurat vreo 4 ore în biserică fără voia lui, care citeşte în bloc ascultând cititul pe litere al unui tânăr trecut lejer de vreo 40 de ani, pentru care cuvântul Teologul s-a dovedit un nod gordian de netrecut în vreun fel şi pe care marea lui pretinsă dragoste de Dumnezeu nu l-a mânat să rupă din timpul lui atât cât era necesar să înveţe  a citi. Aşe sentimente de iubire  a aproapelui rar am avut şi aşe le-aş fi dat vreo două peste ceafă cu cartea aia şi lui şi preotului care mă obliga să-l ascult de nu pot povesti.
Cum necum osârdia s-a încheiat şi după ce Padre Titi o recitat poezeaua pentru morţi şi a dijmuit corespunzător coşurile şi portofele am reuşit să plecăm acasă. Inutil să spun că a fost singura slujbă la care m-a prins.


3 comentarii:

  1. Simt nevoia sa ma repet :) ce bine ma simt eu in biserica stand mai mult jos, inghenunchind pe suport de bancuta, cu lume civilizata in jur, cu liturghia de o ora jumate fara a intra preotii in redundanta :D Cu un diacon tanar si coerent cand cteste :) Si iar l-ai ratat pe padre Ionica :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sau el m-a ratat pe mine, depinde si cum privesti :), poate data viitoare supusul meu Maurice va avea mai multa atentie cu agenda regelului :P

      Ștergere
  2. data viitoare fac program de liturghie si spovada regelui :)) ca sa fiu sigura ca ordona decapitare mea

    RăspundețiȘtergere

Da-ti cu parerea ca e gratis