duminică, 2 decembrie 2012

Ai o cutie de pantofi?




În teorie sunt un om de treabă, în teorie am tot felul de iniţiative frumoase şi idei măreţe care  de multe ori rămân al stadiul de teorie.
Pentru că deşi sunt un om de treabă am păcate, sunt comodă şi uit repede, am capacitatea de concentrare a unui pisoi de 4 luni, imediat ce văd o jucărie nou uit cu ce mă ocupam. Şi îmi place să mă plâng de multele, diversele şi ridicolele mele probleme care mă consumă în totalitate.
Mi se întâmplă să mă gândesc la copii care nu au văzut o ciocolată de un an de zile, mi se întâmplă să plâng auzind un copil de 4 ani sperând fără prea mare încredere că Moş Crăciun îi va aduce o pungă de bomboane, îmi doresc să fac ceva, să ajut, să mă implic şi dacă aş putea să fac ceva în momentul acela probabil aş face-o.
Dar tot timpul se reprogramează pentru a doua zi, pentru că treaba asta necesită planificare, pentru că trebuie să găseşti copilul, să te prinzi ce nevoi are şi aşa apar alte lucruri mai stresant, apar probleme care mă sună de 5 ori pe minut să mă ocup de ele iar ideile mele bune rămân undeva pierdute.
Azi am citit despre proiectul ShoeBox, dap nu ştiam de el, uneori am senzaţia că trăiesc pe Marte şi mi s-a părut ideal pentru oamenii comozi ca mine care vor totuşi să se implice în ceva. Proiectul se află deja la a şasea ediţie, mda puteam să aflu mai devreme şi cele spuse de iniţiatorul proiectului Valentin Vesa ar trebui să vă explice întrutotul despre ce este vorba
Prima data cand am facut asta cu Luca, baiatul nostru cel mare, a fost o simpla vizita la groapa de gunoi a Clujului, unde Luca a dat o cutie de pantofi plina de dulciuri, o caciulita si un fular si niste sosete calde, unui cipilas rom care sedea afara pe zapada si plangea.
Ochii baietelului s-au inseninat si a zis doar atat: “e a mea toata?”. Va dati seama ce era in sufletele noastre cand am vazut asta.
Luca a povestit la gradinita, ceilalti parinti au venit la noi si ne-au intrebat din ce ONG facem parte, ce fundatie de ajutorare avem.
Ma bucur sa va spun ca NU avem nici un ONG, nici o fundatie, ca facem lucrul asta, an de an, ca si cum ar fi copiii nostri cei care primesc cutiile.
In cei 5 ani s-au adunat in centrele de colectare care au tot aparut in fiecare an, din apelurile oamenilor cu inima mare, ca cei de la Blogal, peste 7000 cutii.
Fara reclama la TV, fara bani bagati in proiecte europene, fara falsitatea politica, doar cu oameni simpli care au inteles ca punand deoparte niste banuti (in medie 70-90 RON costa sa umpli o cutie cu chestii noi) si TIMP, sa daruiasca un zambet unui copil orfan sau sarman, CASTIGA imens de mult pe toate celelalte parti.
Fa-o stiind ca o faci asa cum ai vrea sa o faca altcineva pentru copilul tau, in caz ca ar fi orfan. Fii egoist, fa-o pentru tine.
Tot la tine se va “intoarce”.
Instrucţiuni pentru cum se realizează cutia se găsesc pe site-ul ShoeBox eu voi copia numai lucrurile elementare.
1. De ce ai nevoie: 
- o cutie goala de pantofi (corpul si capacul)
- hartie de impachetat cadouri. Gasesti o multime de modele de Craciun/Sarbatori de Iarna.
- foarfeca/cutter
- timp si bani pentru shopping sau sortarea lucrurilor din casa pe care vrei sa le daruiesti
- rabdare …

2. Ce poţi pune în cutie :
- dulciuri (ex.ciocolata, biscuiti, napolitane), dar NU ceva perisabil (ex.banane, portocale, iaurt) sau ceva care se poate sparge ( borcane de sticlă)
- articole scolare: caiete de scris, creioane colorate, un ghiozdan, un penar sau orice altceva
- jucarii potrivite pentru varsta si sexul copilului
- produse de igiena personala: perie si pasta de dinti, sapun, sampon, gel de dus, absorbante (in fiecare an am observat ca fetele aveau mare nevoie de asa ceva)
- o felicitare de Craciun pe care sa scrii citeva rinduri pentru copilul care va primi cutia de la tine (esti liber sa pui datele tale de contact si sa pastrati legatura si pe viitor)
- articole de imbracaminte: un fular, caciula, ciorapi grosi, manusi sau orice altceva de acest fel, nou sau purtat dar care sa arate bine, sa nu fie rupt, patat sau deteriorat
- poate o lumanare parfumata care sa le aminteasca si lor de mireasma Craciunului, insa fara chibrituri, nu cumva copiii sa faca vreo isprava… Lumanarea nu trebuie sa fie neaparat ceva “fancy”, ci una “folosibila” (multi dintre ei NU au nici macar curent electric).

3. Unde le duci
Pentru Craiova adresa la care se colectează pachetele este "Cabinet Stomatologic Dr. Cojocaru Melania", Bvd Carol I (vis-a-vis de noul cazino), Bl J3, Apartament 2, Programul: in fiecare zi, mai putin miercuri si duminica, dupa ora 15.00 pana la 20.00. 
Pentru alte oraşe avei o listă de locaţii aici.
4.Până când
Ultima zi este 14 Decembrie ora 20.00


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis