marți, 6 noiembrie 2012

Cele trei dorinţe


M-am apucat de scris bloguri şi normal trebuia să mă înscriu la vreun concurs. Aşa am ajuns în SuperBlog 2012, etapa SpringShop.ro şi mi-am zis până aici mi-a fost, chiar nu am ce spune despre un magazin online, am intrat totuşi pe link să văd ce vând oamenii şi s-a întâmplat să îmi doresc să verific cum funcţionează din alte motive decât blogul.
În timpul liber tricotez, da, ştiu ocupaţie de obsesiv. Numai că e o problemă, nu îmi place să port haine tricotate aşa că trebuia găsită o metodă de a scăpa de creaţiile mele. Cum duse sunt de mult zilele în care stră-străbunica mea bătea ţara pe botul locomotivei îndeletnicindu-se cu comerţul cu amânuntul, varianta interbelică,  mă bătuse ideea vânzării pe net numai că mi se părea complicat să-mi deschid o astfel de prăvălie.
Nici nu ştiam că există magazin de magazine online, de unde să îmi iau unul "de-a gata" aşa că m-am repezit pe site să fac o probă.
La prima vedere este ok, pricepi ce vând şi  cum vând chiar din prima pagină, nu este foarte încărcat astfel încât să te rătăceşti prin opţiuni si este extrem de rapid în câteva minute aproape îmi făcusem contul numai că nu am finalizat comanda din motive lesne de înţeles dar aş fi putut avea un magazin online în câteva minute 
Aşa că am trecut la preţuri unde m-a încurcat panglica de pe contul bronz care face imposibil de determinat de pe acea pagină cât şi 5 este preţul pentru mini 35? 25? 15? Euro. Aici aş spune simplu "variantă recomandată" pe coloana abonamentului bronz, eu asta am înţeles din culori şi naderolă că este alegerea optimă
Pe pagina de platformă am înţeles punctele doi şi trei, respectiv uşor de folosit şi preturi fixe. Primul punct se adresează mai  mult celor cu cunoştinţe  SEO, clar nu e cazul meu
Mi-au plăcut tutorialele, mi se pare că e uşor să te plimbi prin ele, aş muta  secţiunea de Întrebări frecvente  undeva mai sus pe pagină, am aflat multe lucruri utile de acolo dar le-am găsit târziu.
M-am întors decisă să văd cum funcţionează un astfel de magazin din spatele tejghelei cum ar veni. Pe pagina de preturi văzusem eu că pot proba varianta DEMO.
În mintea mea asta însemna că pot intra pe un cont creat pentru un magazin fictiv, un cont pe care să - l pot vedea şi simţi ca pe unul adevărat dar de pe care să nu pot face vânzări. Poate aşa şi este, nu am reuşit să-mi dau seama cum se ajunge acolo pentru că am rămas pe vecie pe o pagină de conectare care îmi cerea un email iar eu aveam dat un user.
Nu-i mare bai, recunosc sunt complet atehnică, folosesc calculatorul pe post de maşină de scris comodă aşa că 99,9% nu am reuşit să ajung pe varianta aia DEMO pentru că sunt lipsită de talent, dar poate sunt mai mulţi ca mine şi ar ajuta să fie avuţi în vedere 
M-am gândit o vreme să ocolesc problema cu un cont de probă de 15 zile care este o idee bună, în fond nu ştii cum te vei înţelege cu comerţul electronic decât încercându-l şi 15 zile în care să verifici (ne)potrivirea de caracter între tine şi numita variantă de vânzare sunt taman bune. Am renunţat la idee pentru că propriul meu cod CAEN îmi interzice cu desăvârşire actele de comerţ, dar am renunţat numai momentan, e posibil să încerc totuşi .
Informaţia în sine a fost uşor de accesat şi singura problemă serioasă pentru mine a fost încercarea DEMO, e la fel de posibil ca viziunea mea despre acesta să fie de fapt modulul de test despre care se spune clar că este în pregătire, dacă aş fi fost totuşi proprietarului unei afaceri aş fi putut folosi contul gratuit de test şi problema nu ar fi existat .
După o plimbare de vreo oră prin site am să-l trec pe lista de verificat când mă voi decide să îmi fac magazin online
A fost SuperBlog 2012 sau cel puţin de acolo am pornit.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis