duminică, 30 septembrie 2012

Pentru femei

Iubesc site-urile pentru femei, de fapt iubesc e un cuvânt inadecvat, le ador pur şi simplu. Când sunt în culmea depresiei, da, paradoxal depresiile au culmi, aleg unul din ele la întâmplare şi citesc vreo 30 de minute. Nu că aş pune vreodată în aplicare perlele de înţelepciune găsite pe acolo, dar dacă citesc 2 articole şi comentariile aferente care se încadrează de regulă în gama „Eram orb şi acum văd, o site binecuvântat bine că mi-ai deschis ochii” este imposibil să nu mă simt brusc mai inteligentă decât media. Şi acesta este pasul e bază al tuturor tehnicilor de remontare găseşte un lucru bun, axează-te pe el şi următorul o să apară imediat. Ce îmi place în mod deosebit la site-urile astea este că ele se declară ferm şi deschis de partea ta. Că pe prima pagină este scris cu font-uri pentru chiori „You are the best” şi în consecinţă meriţi tot ce e mai bun. După care începe tragedia. Când ai terminat de citit primul articol deja începe să-ţi treacă prin cap că deşi eşti cea mai bună tot trebuie să mai faci ceva pentru a-ţi menţine relaţia pe linia de plutire ( nu e vina mea că mai toate site-urile se ocupă de aspectul acesta al vieţii noastre). Unele sfaturi sunt bune :du –te la sală, mă rog dacă nu ţi se potriveşte sala mergi al altceva, dar motivaţia este de mai mare dragul du-te la sală să arăţi bine pentru el, nu să îţi fie ţie bine Doamne fereşte. Alte sfaturi sunt cele din revistele pentru adolescente un pic retuşate pentru vârste mature, cel mai tare mă amuză „Fă pe inabordabila”, eşti ocupată, fă-l să simtă că trebuie să se zbată pentru un loc în programul tău. Dacă eşti ocupată nu am nimic împotrivă să o arăţi dar de ce ţi-ai aglomera agenda cu 100 de mii de chestii numai pentru a putea să-i spui lui că marţi la 6 nu vă puteţi vedea fiindcă eşti al cursul de păpuşi amigurumi ? Mai e o serie la fel de drăguţă, mergi în vacanţă tu cu tine. Şi atât. Lasă că îl laşi pe omul acela cu care pretinzi că ai o relaţie acasă dar nici prieteni nu e indicat să iei, adică mergi tu de te plimbă singur şi vezi lumea în stilul huhurez. Da’ de ce? De ce mi-aş nega serile de râs cu lacrimi la poveşti din tinereţe, cafelele băute lejer în soarele unei alte lumi şi mai ales reacţia instantanee de „Uite ce frumos”. Cum să pleci într-o vacanţă alegând deliberat să nu ai cu cine să comunici? Azi am găsit pe un site de gen o întrebare foarte frumoasă „Cum te găseşte iubitul tău când se întoarce acasă al tine după o zi obositoare de muncă?”. Cumva cred că nici unul din răspunsurile care mi-au trecut prin cap nu erau bune: făcând ordine în casă, spălând vasele, călcând rufe, cu o bere în braţe şi nasul în televizor, pe fotoliu cu o carte genială, alergând după plod Nici nu ştiu cu ce să încep, în primul rând dacă el mă găseşte când se întoarce se presupune că eu ori nu am plecat de acasă, ori m-am întors înaintea lui, deci ori nu muncesc, ori o fac în doze moderate. Dar dacă nu e aşa? Dacă eu ajung ultima acasă? Dacă eu îl găsesc pe el când mă întorc după o zi obositoare de muncă? Articolul pe care l-am citit nu mai continua, probabil era subînţeles, că ar trebui să fii calmă, sexy, gata de aventuri şi aşa mai departe, adică nu contează că probabil eşti stoarsă ca lămâia după propria zi de muncă, TU eşti aia care trebuie să facă un efort pentru a nu se banaliza relaţia. Şi asta venind de la cineva care cel puţin teoretic este de partea ta şi îţi repetă la fiecare trei fraze că tu trebuie să te respecţi pe tine. Şi uite aşa se consumă pagini şi pagini virtuale şi tipărite cu sfaturi care mai de care mai tembele despre relaţii, şi normal se consumă şi timpul necesar citirii lor şi probabil şi banii corespunzători. Dacă s-ar consuma numai atât sau dacă ar fi citite pe post de bancuri cum o fac eu nu ar fi mare problemă, uneori mă gândesc cu inima îndoită că poate există femei care chiar pun în aplicare sfaturile astea, care se supun unor programe draconice pentru a-şi îmbunătăţi relaţiile conform sfaturilor găsite şi care până la urmă reuşesc să rămână şi singure pentru că nu ştiu cum ar reacţiona un bărbat dar dacă aş vedea o femeie comportându-se fix conform sfaturilor de mai sus aş trage concluzia că nu-i tocmai normală şi aş pleca prudent spre ţărmuri mai sigure.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Da-ti cu parerea ca e gratis